Slider

نهال بادام تونو


معرفی نهال بادام تونو

بادام یکی از خوراکی‌های محبوب در بین مردم ایران و جهان است و خاصیت‌های فراوانی دارد. در بین ارقام مختلف نهال بادام، یکی از نهال‌هایی که حرفی برای گفتن دارد، نهال بادام تونو (Tno almonds) است.

بادام تونو خواص بسیار زیادی دارد و سرشار از ویتامین‌ E، کلسیم، فسفر، آهن، منیزیم، و پروتئین است. این بادام برای تقویت مغز بسیار مفید می‌باشد.

 اگر قصد خرید بادام تونو را دارید، ما در این مقاله شما را با شرایط مورد نیاز این بادام و ویژگی‌های آن آشنا می‌سازیم؛ تا با آگاهی بیشتری نسبت به خرید آن و یا احداث نهالستان دلخواه خود اقدام کنید.

نهال بادام تونو یکی از تجاری ترین ارقام بادام  است که علاوه بر باردهی بسیار مطلوب، از محصول با کیفیتی نیز برخوردار می باشد. منشاء اصلی این رقم، کشور ایتالیا بوده و در دسته بادام هایی قرار می گیرد که دیر به گلدهی می رسند؛ اما باردهی آن ها بعد از گلدهی، زودتر از بقیه ی گونه های بادام انجام می شود؛ که از این حیث در برابر سرمای دیر رس بهاره نیز مقاوم می باشد. نهال بادام تونو بر حسب شرایط آب و هوایی و میزان رسیدگی باغدار می تواند تا ارتفاع ۴ الی ۸ متر رشد کند.

 


خرید نهال بادام تونو از مجموعه نهالستان بیونهال
بمدیریت مهندس مهران نجف زاده 
کلیه نهال های تولیدی این شرکت مطابق با استانداردهای جهانی می باشد ، بیونهال در ارائه خدمات و عرضه اصله نهال به مشتریانش بهترین نوع کیفیت را معرفی میکند.
شما میتوانید نهال بادام تونو را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از شرکت بیونهال خریداری کنید.

 

بادام تونو مغزی به رنگ قهوه‌ای تیره دارد و برگ‌های آن نیزه‌ای، بلند و نوک‌تیز می‌باشند. عادات باردهی این میوه اسپور است و این نهال عملکرد بالایی دارد. پوست این بادام سنگی است و میزان سختی آن متوسط (نیمه ضخیم) می‌باشد.

هرس کردن نیز تاثیر بسیار زیادی در روند رشد محصول نهال تونو دارد. برای این کار از افراد متخصص کمک بگیرید؛ زیرا اگر اشتباه و با روشی نامناسب هرس انجام شود، نهال شما آسیب می‌بیند. کوددهی هم نقش بسیار مهمی دارد؛ کوددهی را می‌توانید از پاییز تا اواخر زمستان انجام دهید. میزان کود ۵ تن در هر هکتار می‌تواند مناسب باشد.

ارتفاع درخت بستگی به میزان رسیدگی باغدار به آن دارد. اگر به نهال بادام تونو به خوبی رسیدگی شود و شرایط محیطی آن نیز فراهم گردد، حداکثر ارتفاع این درخت 4 الی 8 متر می‌رسد؛ حداقل ارتفاع این درخت نیز 4 متر است. در کشور ایران و با توجه به شرایط محیطی، این میزان معمولا بین ۴ تا ۶ متر می‌باشد.



کاشت و نگهداری نهال بادام تونو

همانطور که گفتیم، نهال بادام تونو بومی ایتالیا می باشد اما در ایران نیز شرایط کاشت پرورش این نهال وجود دارد و به دلیل محصول فراوان و باکیفیت، نهال بادام تونو، بسیار مورد توجه باغداران قرار گرفته است. پرورش نهال بادام تونو در مناطقی با آب و هوای سردسیر از بهره وری بالاتری برخوردار خواهد بود و خصوصا برای استان های شمال غربی کشور توصیه می شود. عمر مفید و اقتصادی این رقم بین ۳۵ تا ۴۵ سال می باشد. نهال بادام تونو، برگ هایی نیزه ای و نازک با گل هایی به رنگ سفید یا صورتی دارد.

میوه نهال بادام تونو

نهال بادام تونو، در صورت داشتن شرایط ایده آل، در هر سال ۸۰ کیلوگرم بادام تولید می کند. احتمال این که این نهال، بادام های دو قلو تولید کند ۱۵ تا ۳۰ درصد می باشد. بادام های حاصل از این نهال، تقریبا ۳۵ میلی متر طول و ۳.۸ گرم وزن داشته؛ که ۱.۶ گرم آن مربوط به مغز آن ها است. این بادام ها، حاوی پوسته ای سنگی و نه چندان سخت، با مغزی شیرین و باکیفیت به رنگ قهوه ای تیره می باشند.

باغداران عزیز در صورت تمایل می توانند جهت  خرید نهال بادام تونو با مجموعه نهالستان بیونهال تماس حاصل نمایند.

عمر اقتصادی این نهال ۳۵ تا ۴۵ سال تخمین زده شده است و بعد از این مدت، کیفیت آن کم می‌شود.

این نهال بادام اروپایی در ازدیاد نسل خود سازگار است و ارقام گرده افشانی آن سهند و شکوفه می‌باشد.

عملکرد میوه کاملا بستگی به شرایط دارد و در یک شرایط مناسب، عملکرد میوه به بیش از ۴ تن در هکتار می‌رسد. این مقدار در ازای ۵۰۰ اصله در هکتار محاسبه شده‌است. منظور از شرایط مناسب هم شامل: میزان آبیاری، خاک مناسب و… است.

این نهال به آب و هوای سردسیری نیازمند است. نهال بادام تونو می‌تواند خاک‌های آهکی را تحمل کند ولی در خاک‌های کمی اسیدی رشد بهتری دارد. بهترین خاک برای کاشت نهال بادام تونو، خاک‌های شنی، رسی و یا لومی است.

اگر برگ‌های درخت بادام تونو به رنگ قهوه‌ای درآمد و به سمت بالا برگشت، بدانید که درخت شما دچار عفونت قارچی شده‌است. برای از بین بردن آفت می‌توانید از اسپری بوراکس استفاده کنید. بهتر است برگ‌های قارچی را جدا کنید و بسوزانید. همچنین درخت بادام تونو به دو بیماری مونیلیا و تاولور حساس است.

در کاشت نهال بادام تونو، فاصله کاشت اهمیت بسیار زیادی دارد. این فاصله باعث می‌شود تا نور به همه‌ی نهال‌ها برسد و ریشه‌ها جای کافی برای رشد داشته باشند. فاصله‌ی استاندارد برای کاشت نهال بادام تونو در هر ردیف، ۶ متر است. در هر هکتار میتوانید ۵۰۰/۴۰۰ اصله از این نهال را کشت کنید.

برای کاشت نهال بادام تونو، ردیف‌ها را مشخص و گود کنید. دقت داشته باشید که حفره‌ی ایجاد شده باید دوبرابر بزرگ‌تر از ریشه‌ی نهال شما باشد. بعد از آنکه ریشه‌ها را در خاک قرار دادید، به خوبی روی آن را بپوشانید و روی خاک آن را سفت کنید. برای آنکه جوانه آفتاب سوخته نشود، باید در جنوب غربی درخت قرار بگیرد.



مشخصات نهال بادام تونو

  • زادگاه: ایتالیا و اسپانیا
  • شروع باردهی: سال دوم یا سوم
  • فاصله کاشت: 6×6
  •  عمر اقتصادی: 35 تا 45 سال
  • قدرت رشد درخت: 4 تا 8 متر
  • درصد دوقلویی: 15 الی 30 درصد
  • شروع به محصول دهی: اوایل مهر ماه
  • رقم گرده افشان: سهند ، شکوفه
  • ضخامت پوستی: سنگی
  • وزن میوه: 3.8 گرم
  • حداکثر عملکرد میوه در هکتار: 4 الی 5 تن در هکتار
  • مناسب ترین خاک: خاک های شنی یا رسی که زهکشی شده باشند.
  • زمان آبیاری: هر ۳ روز یا ۴ روز یک بار
  • مدت آبیاری: هر سال 6 الی 8 هزار متر مکعب آب
  • حداقل دمای قابل تحمل: منفی ۲۰ درجه
  • دمای مناسب در زمان رشد: ۲۳ درجه
  •  بهترین منطقه برای کاشت: مناطق با آب و هوای سرد و خشک
  • مقاومت در برابر آفت: حساس به عفونت قارچی ، مونیلیا ، تاولور
  • موعد گل دهی: دیر گل
  • درصد مغز: 48 درصد
  • میزان کود مورد نیاز: ۵ تن در هر هکتار

 


مزایای  خرید نهال بادام تونو از مجموعه نهالستان بیونهال

1_مشاوره رایگان در زمینه احداث باغات بادام

2_تضمین کیفیت محصول با ضمانت بازگشت کالا،

3_قبول و ارسال سفارشات به تمام نقاط کشور

4_تبادل و انتقال فعالیت و تجربیات

5_روش های اصولی و علمی کاشت نهال بادام

6_عرضه نهال باکیفیت و تضمین عاری از آفات


 

خرید نهال

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

دیدگاه (2)

کسب رتبه 5 ستاره ، از 5 ستاره ، از مجموع 2 نظر ثبت شده
This comment was minimized by the moderator on the site

رضایت شما از محصولات بیونهال بزرگترین سرمایه ماست

This comment was minimized by the moderator on the site

باتشکر از مهندس نجف زاده بابت ارائه محصولات با کیفیت ودرجه یک

هنوز هیچ دیدگاهی ارسال نشده است.

ارسال دیدگاه

  1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان
امتیاز به این پست:
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک موقعیت شما
  • بیونهال مرجع تخصصی تولید، اصلاح نژاد و عرضه ارقام نهال مثمر و غیر مثمر، ارقام کشت بافت، واریته های کمیاب و لاکچری با رعایت کامل اصول فنی و علمی،
  • شرکت بیونهال با تکیه بر اعتماد مشتریانش توانسته یکی از مهم ترین و بزرگترین قطب ارائه خدمات و محصولات کشاورزی درسطح کشور باشد.
  • محصولاتی که ما تولید میکنیم بدلیل کیفیت کم نظیر آن در بازار بصورت یک انتخاب درست مطرح می شود. بزرگترین سرمایه ما اعتماد چندین ساله و رضایت مشتریان و احترام متقابل بین شرکت و مشتری می باشد.
  • ما همواره بر اصل اعتماد سازی پایبند هستیم که باعث بدست آوردن مشتری وفادار میشود، شرکت بیونهال تمامی محصولات خود را با ضمانت صددرصدی بی قید وشرط ارائه میکند.
  • همین امر سبب شده تا اعتماد و اطمینان قلبی شما عزیزان به همکاری با مجموعه ما فراهم گردد.
جهاد کشاورزی
کشاورزی و منابع طبیعی
موسسه تحقیقات گیاه پزشکی
سازمان فائو
اصلاح و تهیه نهال و بذر
سازمان غذا و دارو
کليه حقوق اين سايت متعلق به بیونهال می‌باشد. [ طراحی و راه اندازی سایت توسط عصر جدید ]

بیونهال