Slider

نهال بادام دیرگل آذر


معرفی نهال بادام دیرگل آذر

نهال بادام خوشه ای آذر (azar) یک انتخاب اقتصادی است، به این دلیل که پس از یکبار خرید و کاشت و نگهداری میتوان تا ۷۰ سال از محصولات آن برای ورود به عرصه ی رقابت در بازار بهره برد.

 به علت نیاز کم نهال بادام دیرگل آذر به آبیاری حتی مناطق گرم و خشک نیز محل مناسبی برای کاشت و پرورش نهال بادام خوشه ای دیرگل است.

نهال بادام مقاوم به سرمای آذر فرزند پدر ایتالیایی و مادر فرانسوی از جمله بادام های خوشمزه و شیرین است. برای خرید این نهال با ما همراه باشید.

 


خرید نهال بادام آذر از مجموعه نهالستان بیونهال
بمدیریت مهندس مهران نجف زاده
کلیه نهال های تولیدی این شرکت مطابق با استانداردهای جهانی می باشد ، بیونهال در ارائه خدمات و عرضه اصله نهال به مشتریانش بهترین نوع کیفیت را معرفی میکند.
شما میتوانید نهال بادام دیرگل آذر را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از شرکت بیونهال خریداری کنید.

 

نهال بادام دیرگل آذر بسیار پربار و قدرتمند است. برگ های نهال بادام دیرگل آذر نیزه ای باریک و نوک تیز است. گلهای آن صورتی یا سفید هستند و هرکدام ۵ گلبرگ و ۳۰ پرچم دارند.

میوه ی درخت بادام آذر به صورت شفت است که روی آن با کرک پوشانده شده است. رنگ این لایه از پوسته سبز است و به راحتی با دست جدا میشود. سپس به لایه ی چوبی و نسبتا کاغذی آن میرسیم که باید شکسته شود. مغز میوه در لایه ی بعدی قرار دارد. دو لپه ی سفید روغنی که روی آن با یک لایه پوست قهوه ای پوشانده شده است و بسیار خوشمزه است. در مصارف مختلف نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

عمر مفید درخت بادام خوشه ای بین ۶۰ تا ۷۰ سال است که تحت شرایط مختلف میتواند بیشتر یا کمتر عمر کند.

نهال بادام آذر در زمان بلوغ میتواند به ازای هر هکتار ۶ تن محصول سالانه به باغدار بدهد. نهال بادام پربار آذر میتواند از سال دوم کاشت به بعد شروع به محصول دهی کند.

نهال بادام مقاوم به سرما آذر از جمله نهال های دیرگل است در نتیجه در سرمای دیررس بهاره مقاوم است.



نهال بادام آذر برای رشد بهتر جوانه هایش احتیاج به قرار گیری در یک دوره ی سرمایی ۱۰۰ الی ۷۰۰ ساعته در دمای کمتر از ۲٫۷ دارد. این کار باعث میشود تا جوانه ها بهتر باز شوند و محصول دهی درخت بیشتر شود.

حداکثر سرمای قابل تحمل برای درخت بادام خوشه ای ۲۰- درجه است. البته تحمل دماهای پایین تر نیز در شرایط خاص برای درخت فراهم است.

فاصله مناسب برای کاشت نهال بادام پربار آذر به صورت استاندارد ۴ در ۴ متر است. اغلب، درختان بادام آذر را به صورت مربعی میکارند و دلیل آن رشد بهتر ریشه و امکان تغذیه و آبرسانی بهتر آن از خاک است. در برخی از طرح های توجیهی باغ بادام آذر به صورت مستطیلی طراحی میشود. اگر زمین باغ شما شیب دار است بهتر فاصله ی نهال ها را از هم کمتر کنید.

ارتفاع درخت بادام آذر در بیشترین حالت به ۸ متر نیز میرسد. البته تحت شرایط نگهداری مختلف اندازه ی درخت میتواند کمتر یا بیشتر شود. مثلا اگر درخت را در شرایط دیمی بکارید، ارتفاع آن کوتاه تر خواهد شد.

نهال بادام آذر در مقابل آفات بسیار مقاوم است. گرده افشان مناسب برای این رقم فرانسیس است. کاشت رقم گرده افشان مناسب برای باروری درختان لازم است.

نهال بادام آذر احتیاجی به آبیاری بسیار زیاد ندارد. در مجموع ۶ تا ۸ هزار متر مکعب آبیاری سالیانه به ازای هر هکتار برای این درخت کافی است. البته میتوان نهال بادام مقاوم به سرما آذر را به صورت دیم نیز کاشت. در کاشت دیمی باید دقت کنید که میزان بارش سالیانه در آن منطقه بیشتر از ۴۰۰ میلی لیتر باشد.

معمولا در سال اول هفته ای یکبار و در سالهای بعدی هر دو تا چهار هفته یکبار آبیاری برای درختان بادام آذر لازم است.



مشخصات نهال بادام دیرگل آذر

  • زادگاه: ایتالیایی _ فرانسوی
  • میزان باردهی در هکتار: 6 تن
  • فواصل کاشت: 4×4
  • آبیاری در سال: بیش از 400 میلی لیتر در سال
  • تعداد میوه بر واحد کیلوگرم: 65 الی 80 عدد
  • کوددهی: 5 تن کود پوسیده دامی در هکتار
  • هرس: هرس فرمدهی در اواخر تابستان ، هرس باردهی در اواخر پاییز و اواخر زمستان
  • آفات و بیماریها: بسیار مقاوم
  • خصوصیات: دیرگل
  • عمر اقتصادی: 70 سال
  • ارتفاع درخت: حدود 6 الی 8 متر
  • درصد مغز: 43 درصد
  • درصد دوقلویی: خیلی کم
  • ضخامت پوست: نسبتا کاغذی

 


مزایای  خرید نهال بادام دیرگل آذر از مجموعه نهالستان بیونهال

1_مشاوره رایگان در زمینه احداث باغات بادام

2_تضمین کیفیت محصول با ضمانت بازگشت کالا،

3_قبول و ارسال سفارشات به تمام نقاط کشور

4_تبادل و انتقال فعالیت و تجربیات

5_روش های اصولی و علمی کاشت نهال بادام

6_عرضه نهال باکیفیت و تضمین عاری از آفات


 

خرید نهال

دیدگاه (0)

کسب رتبه 0 ستاره ، از 5 ستاره ، از مجموع 0 نظر ثبت شده
هنوز هیچ دیدگاهی ارسال نشده است.

ارسال دیدگاه

  1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان
امتیاز به این پست:
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک موقعیت شما
  • بیونهال مرجع تخصصی تولید، اصلاح نژاد و عرضه ارقام نهال مثمر و غیر مثمر، ارقام کشت بافت، واریته های کمیاب و لاکچری با رعایت کامل اصول فنی و علمی،
  • شرکت بیونهال با تکیه بر اعتماد مشتریانش توانسته یکی از مهم ترین و بزرگترین قطب ارائه خدمات و محصولات کشاورزی درسطح کشور باشد.
  • محصولاتی که ما تولید میکنیم بدلیل کیفیت کم نظیر آن در بازار بصورت یک انتخاب درست مطرح می شود. بزرگترین سرمایه ما اعتماد چندین ساله و رضایت مشتریان و احترام متقابل بین شرکت و مشتری می باشد.
  • ما همواره بر اصل اعتماد سازی پایبند هستیم که باعث بدست آوردن مشتری وفادار میشود، شرکت بیونهال تمامی محصولات خود را با ضمانت صددرصدی بی قید وشرط ارائه میکند.
  • همین امر سبب شده تا اعتماد و اطمینان قلبی شما عزیزان به همکاری با مجموعه ما فراهم گردد.
جهاد کشاورزی
کشاورزی و منابع طبیعی
موسسه تحقیقات گیاه پزشکی
سازمان فائو
اصلاح و تهیه نهال و بذر
سازمان غذا و دارو
کليه حقوق اين سايت متعلق به بیونهال می‌باشد. [ طراحی و راه اندازی سایت توسط عصر جدید ]

بیونهال