Slider

نهال بادام فرانکولی


معرفی نهال بادام فرانکولی

نهال بادام فرانکولی (Frankoli) منشا فرانسه دارد. نهال بادام رویشی بادامی  قوی و آسان برای فرم گیری است. این بادام پر بار است و هرچند که نسبت به ماس بوورا کم بار تر است. مغز بادام فرانکولی ارزش تجاری بالایی دارد.

نهال بادام فرانکولی در زمان بالغ شدن به یک درخت با ابهت تبدیل خواهد شد که ظاهر متفاوتی را به باغ شما می بخشد و البته یکی از معروف ترین گونه های بادام در صنعت و پخت دسر ها و کیک ها می باشد.

برای بررسی مشخصات و خصوصیات نهال بادام فرانکولی تا انتهای مقاله را مطالعه فرمایید.

 


خرید نهال بادام فرانکولی از مجموعه نهالستان بیونهال
بمدیریت مهندس مهران نجف زاده 
کلیه نهال های تولیدی این شرکت مطابق با استانداردهای جهانی می باشد ، بیونهال در ارائه خدمات و عرضه اصله نهال به مشتریانش بهترین نوع کیفیت را معرفی میکند.
شما میتوانید نهال بادام فرانکولی را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از شرکت بیونهال خریداری کنید.

 

انواع نهال بادام، بومی مناطق گرم و خشک آسیای غربی بوده و قبل از تاریخ نوشتاری به یونان و اروپای شمالی منتقل شده است. بادام از درختان میوه مناطق معتدل گرم بوده و به سرماهای شدید زمستان حساس می یاشد.

گل های بادام زودتر شکوفه می دهند و در مناطقی که احتمال سرمای دیررس بهار وجود دارد، اکثراً تحت معرض سرما قرار گرفته و شکوفه ها از بین می روند. این پدیده در نیریز و فارس و قسمت بیشتری از مناطق آذربایجان و دیگر مناطق اتفاق می افتد. اخیراً از بادام های دیر گل برای مقابله با سرمای دیررس بهاره استفاده به عمل می آید.

در انتخاب ارقام گرده زا باید دقت نمود که از بادام های مغز تلخ استفاده نشود. زیرا در اثر پدیده رد گذاری دانه های گرده ارقام مغز تلخ موجب تشکیل دانه های تلخ در ارقام مغز شیرین می شوند.



زمان تمایز گل ها در بادام، اواخر تابستان بوده و جوانه های بارور بادام در جانب شاخه های یک ساله و سیخک ها قرار می گیرند.

از زمان باز شدن گل ها تا رسیدن میوه ۸_۶ ماه طول می کشد. میوه های بادام ریز بوده نیاز به تنک کردن گل و میوه ندارند. گل ها و میوه های بادام در سه دوره مختلف، ریزش می کنند که شامل ریزش بلافاصله بعد از تلقیح، ۳۰ روز بعد از گلدهی و ۴۵ روز بعد از گلدهی می باشد.

دو قلو شدن مغز بادام تا ۲۵_۲۰ درصد قایل قبول بوده و بیشتر از آن ویژگی نامطلوب بشمار می آید و کیفیت تجاری محصول را کاهش می دهد. دو قلو شدن مغز بادام را برخی شرایط دیگر تشدید و یا کاهش می دهد.

برای مثال دو قلو شدن مغز، با دمای پایین زمان گلدهی بیشتر می شود. در ضمن گرده افشانی خوب که همراه با عملکرد بالا می باشد موجب تشکیل میوه های دوقلو می شود. همبستگی مثبت بین دیر گل دادن و عدم تشکیل مغزهای دو قلو وجود دارد. تشکیل جنین دو قلو یک حالت غیر معمول است که داخل یک پوسته حاصل می شود و احتمال بروز آن ۱۰ درصد می باشد.

ارقام نهال بادام، طالب مناطقی با تابستان های گرم وخشک و زمستان های ملایم بوده و در برخی مناطق که میانگین، بارندگی سالانه در حدود ۵۰۰ میلی متر می باشد. این درخت به صورت دیم کاشته می شود.

نیاز سرمایی جوانه های بادام در حدود ۴۰۰/۱۰۰ ساعت زیر ۷ درجه سانتی گراد می باشد. مقاومت ارقام مختلف بادام به سرما در حدود ۲۲- درجه سانتی گراد می باشد.

گرچه بادام به خشکی تحمل زیاد دارد اما آبیاری و کوددهی منظم می تواند عملکرد این گیاه را به ۵/۴ تن در هکتار (دانه همراه پوسته خارجی) افزایش دهد.

از پایه های بادام که در زمین های خشک استفاده می شود می توان به پایه های بذری بادام اشاره کرد و پایه هلو برای پاکوتاه کردن بادام مورد استفاده قرار می گیرد. این پایه در خاک های نیمه مرطوب و سبک مناسب بوده اما موجب کاهش عمر اقتصادی بادام می شود. فاصله کشت درختان بر روی این پایه ها ۷_۵ متر می باشد.



مشخصات نهال بادام فرانکولی

  • زادگاه: فرانسه
  • میزان باردهی در هکتار: 4 الی 5 تن
  • فواصل کاشت: 5×7
  • آبیاری در سال: بیش از 500 میلی لیتر در سال
  • کوددهی: ۵ تن کود پوسیده دامی در هکتار
  • هرس: هرس فرمدهی در اواخر تابستان ، هرس باردهی در اواخر پاییز و اواخر زمستان
  • آفات و بیماریها: مقاوم
  • خصوصیات: نسبتا دیرگل
  • عمر اقتصادی: 70 سال
  • ارتفاع درخت: حدود 6 الی 8 متر
  • درصد مغز: 45 درصد
  • درصد دوقلویی: 20 الی 25درصد
  • ضخامت پوست: نسبتا کاغذی

 


مزایای  خرید نهال بادام فرانکولی از مجموعه نهالستان بیونهال

1_مشاوره رایگان در زمینه احداث باغات بادام

2_تضمین کیفیت محصول با ضمانت بازگشت کالا،

3_قبول و ارسال سفارشات به تمام نقاط کشور

4_تبادل و انتقال فعالیت و تجربیات

5_روش های اصولی و علمی کاشت نهال بادام

6_عرضه نهال باکیفیت و تضمین عاری از آفات


 

خرید نهال

دیدگاه (0)

کسب رتبه 0 ستاره ، از 5 ستاره ، از مجموع 0 نظر ثبت شده
هنوز هیچ دیدگاهی ارسال نشده است.

ارسال دیدگاه

  1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان
امتیاز به این پست:
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک موقعیت شما
  • بیونهال مرجع تخصصی تولید، اصلاح نژاد و عرضه ارقام نهال مثمر و غیر مثمر، ارقام کشت بافت، واریته های کمیاب و لاکچری با رعایت کامل اصول فنی و علمی،
  • شرکت بیونهال با تکیه بر اعتماد مشتریانش توانسته یکی از مهم ترین و بزرگترین قطب ارائه خدمات و محصولات کشاورزی درسطح کشور باشد.
  • محصولاتی که ما تولید میکنیم بدلیل کیفیت کم نظیر آن در بازار بصورت یک انتخاب درست مطرح می شود. بزرگترین سرمایه ما اعتماد چندین ساله و رضایت مشتریان و احترام متقابل بین شرکت و مشتری می باشد.
  • ما همواره بر اصل اعتماد سازی پایبند هستیم که باعث بدست آوردن مشتری وفادار میشود، شرکت بیونهال تمامی محصولات خود را با ضمانت صددرصدی بی قید وشرط ارائه میکند.
  • همین امر سبب شده تا اعتماد و اطمینان قلبی شما عزیزان به همکاری با مجموعه ما فراهم گردد.
جهاد کشاورزی
کشاورزی و منابع طبیعی
موسسه تحقیقات گیاه پزشکی
سازمان فائو
اصلاح و تهیه نهال و بذر
سازمان غذا و دارو
کليه حقوق اين سايت متعلق به بیونهال می‌باشد. [ طراحی و راه اندازی سایت توسط عصر جدید ]

بیونهال