Slider

نهال بادام نون پاریل


معرفی نهال بادام نون پاریل

نهال بادام نون پاریل (Non pareil) درختی است با عادت باردهی اسپور و نوع باروری آن ناسازگار است. این رقم جزو ارقام پوست نازک بشمار میرود که مورد توجه باغداران عزیز قرار گرفته است.

 این رقم بومی کشور آمریکا بوده و دارای عملکرد بالا و همچنین کیفیت مطلوبی را دارا است که از این بادام در صنایع خشکبار و شرینی پزی و تهیه پودر استفاده میشود.

نهالستان بیو نهال در زمینه تولید و فروش ارقام نهال بادام فعال بوده و بهترین محصولات خود را به باغداران و مشتریان عزیز ارائه می نماید.

 


خرید نهال بادام نون پاریل از مجموعه نهالستان بیونهال
بمدیریت مهندس مهران نجف زاده
کلیه نهال های تولیدی این شرکت مطابق با استانداردهای جهانی می باشد ، بیونهال در ارائه خدمات و عرضه اصله نهال به مشتریانش بهترین نوع کیفیت را معرفی میکند.
شما میتوانید نهال نون پاریل را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از شرکت بیونهال خریداری کنید.

 

عمر مفید بادام نون پاریل ۳۵ تا ۴۵ سال است. کیفیت میوه رقم نون پاریل فوق العاده است. میوه آن پوستی نازک داشته و درصد مغز آن ۶۵% و درصد دوقلویی ۳۰% است. فرم بادام نون پاریل بیضی، کشیده و رنگ پوسته آن نسبتا تیره است.

یکی از عوامل محدود کننده در کشت بادام سرماهای دیررس بهاره است و این موضوع بعلت شکوفه دادن زود هنگام بادام میباشد. بخصوص اگر سرما در هنگام تمام گل یا در موقع بستن میوه حادث شود خسارت شدید خواهد بود. نهال بادام نون پاریل از ارقامی است که بعلت دیرگل بودن تا حدودی به سرمای دیررس بهاره مقاوم است.

ارتفاع درخت به ۸-۶ متر می رسد. البته در شرایط زراعی بادام در کشور ما که اغلب دیم و دارای رشد کم می باشند به ندرت به این ارتفاع می رسند.

درخت بادام نون پاریل برای جوانه زنی مناسب ، نیاز به یک دوره سرمایی در زمستان دارد. نیاز سرمایی بسته به رقم از ۷۰۰/۱۰۰ ساعت در دمای زیرoc 2/7 متفاوت است.

تحمل درخت بادام به سرمای زمستانه خوب است و تا۲۰oc- را تحمل میکند. در صورتی که سرد شدن هوا تدریجی باشد تحمل به سرمای زمستانه بیشتر است.

مقاومت به سرما در ارتباط نزدیک با مقدار ماده ی خشک جوانه و مقدار بالای الیگوساکاریدها میباشد. بعد از دوره ی خواب، در نتیجه ی تقسیم با کاهش کروموزومی (میوز) در کیسه های گرده در داخل جوانه های گل، میزان الیگوساکاریدها کاهش می یابد و در نتیجه مقاومت به سرمای جوانه های گل کاهش یافته منجر به آسیب تخمدان و میله پرچم میشود.



بدترین حالت موقعی است که سرما بعد از یک دوره ی گرم و مرطوب حادث شود. مقاومت به سرما در زمان تمام گل بستگی به رقم دارد. برای مناطقی که سرمای بهاره وجود دارد، ارقام دیر گل مناسبتر میباشند.

به طور کلی آب و هوای مرطوب برای درخت بادام مفید نیست و هوای خشک بهترین نتیجه را می دهد. شیب های رو به جنوب بهترین محل برای پرورش بادام است. از نظر شدت نور معمولأ بادام در جاهایی کشت میشود که این محدودیت وجود ندارد.

تحقیقات نشان داده است که شدت نور پائین سبب اخلال در رشد درخت و سخت تر شدن درون بر میوه میشود. بهترین زمان کاشت نهال بادام در اواخر پاییز بعد از ریزش برگهای نهال ها می باشد. در محل های با زمستان های خیلی سرد عملیات کاشت ممکن است در اواخر زمستان یا اوائل بهار صورت گیرد.

در اغلب باغات بادام ، نهال ها به شکل مربع کاشته می شوند. فاصله بین ردیف ها  و فاصله بین درختان بصورت استاندارد ۶ متر در ۶ متر و یا ۷متر در ۷ متر درنظر گرفته میشود. بعد از آماده کردن زمین شامل شخم و دیسک و در صورت لزوم تسطیح و دادن کود های آلی و شیمیایی، محل کاشت درخت روی ردیفها مشخص شده و گود برداری میشود.

حفر گودال کاشت باید به اندازه حدود دو برابر عمیق تر و عریضتر از تراکم ریشه نهال باشد زیرا  بادام دارای یک سیستم ریشه بندی قوی و عمودی بوده که این امکان را به گیاه می دهد که حتی در شرایط نامساعد خاک و با کمی رطوبت نیز خوب رشد کند و به حیات خود ادامه دهد. 

قبل از کاشت نهال بادام نون پاریل لازم است مقداری خاک مرغوب در ته گودال ریخته و سپس ریشه های نهال جوان را روی خاک تازه قرار داده و با خاک اطراف آنرا به نحوی پوشاند که محل طوقه گیاه هم سطح خاک قرار گیرد و محل پیوند بیرون از خاک باشد، خاک اطراف نهال ها بلافاصله بعد از کاشت بایستی فشرده شده تا ریشه ها خوب به خاک بچسبند.

نهال بادام باید طوری کاشته شود که جوانه (محل پیوند) در جنوب غربی درخت واقع شود،این حالت میتواند از آفتاب سوختگی جلوگیری کند.

نهال بادام نون پاریل دیرگل می باشد و رقم گرده افشان آن یلدا است.

برای ارقام درخت بادام یک عفونت قارچی وجود دارد. درخت بادام در طی این عفونت، برگ هایش قهوه ای شده و به سمت بالا برمی گردد. در صورت رویت چنین نشانه هایی، باید بدون درنگ برگ های آلوده جدا شده و از درخت بادام حذف شوند. سوزاندن این برگ ها نیز ایده خوبی برای جلوگیری از رشد قارچ ها می باشد. برگهای افتاده در اطراف درخت نیز باید جمع آوری گردد. همچنین برای کنترل عفونت قارچی ، درخت بادام باید با بوراکس اسپری شود. این شیوه برای درمان قارچ بسیار مناسب است.



مشخصات نهال بادام نون پاریل

  • زادگاه: آمریکا
  • فاصله کاشت: 6×6 یا 7×7
  •  عمر اقتصادی: 35 تا 45 سال
  • قدرت رشد درخت: 6 الی 8 متر
  • درصد دوقلویی: 30 درصد
  • رقم گرده افشان: یلدا
  • ضخامت پوستی: نازک و کاغذی
  • وزن میوه: 3 گرم
  • حداکثر عملکرد میوه در هکتار: 4تن در هکتار
  • مدت آبیاری: هر سال 6 الی 8 هزار متر مکعب آب
  • مقاومت در برابر آفت: حساس به عفونت قارچی
  • موعد گل دهی: دیر گل
  • درصد مغز:  65 درصد

 


مزایای  خرید نهال بادام نون پاریل از مجموعه نهالستان بیونهال

1_مشاوره رایگان در زمینه احداث باغات بادام

2_تضمین کیفیت محصول با ضمانت بازگشت کالا،

3_قبول و ارسال سفارشات به تمام نقاط کشور

4_تبادل و انتقال فعالیت و تجربیات

5_روش های اصولی و علمی کاشت نهال بادام

6_عرضه نهال باکیفیت و تضمین عاری از آفات


 

خرید نهال

دیدگاه (0)

کسب رتبه 0 ستاره ، از 5 ستاره ، از مجموع 0 نظر ثبت شده
هنوز هیچ دیدگاهی ارسال نشده است.

ارسال دیدگاه

  1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان
امتیاز به این پست:
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک موقعیت شما
  • بیونهال مرجع تخصصی تولید، اصلاح نژاد و عرضه ارقام نهال مثمر و غیر مثمر، ارقام کشت بافت، واریته های کمیاب و لاکچری با رعایت کامل اصول فنی و علمی،
  • شرکت بیونهال با تکیه بر اعتماد مشتریانش توانسته یکی از مهم ترین و بزرگترین قطب ارائه خدمات و محصولات کشاورزی درسطح کشور باشد.
  • محصولاتی که ما تولید میکنیم بدلیل کیفیت کم نظیر آن در بازار بصورت یک انتخاب درست مطرح می شود. بزرگترین سرمایه ما اعتماد چندین ساله و رضایت مشتریان و احترام متقابل بین شرکت و مشتری می باشد.
  • ما همواره بر اصل اعتماد سازی پایبند هستیم که باعث بدست آوردن مشتری وفادار میشود، شرکت بیونهال تمامی محصولات خود را با ضمانت صددرصدی بی قید وشرط ارائه میکند.
  • همین امر سبب شده تا اعتماد و اطمینان قلبی شما عزیزان به همکاری با مجموعه ما فراهم گردد.
جهاد کشاورزی
کشاورزی و منابع طبیعی
موسسه تحقیقات گیاه پزشکی
سازمان فائو
اصلاح و تهیه نهال و بذر
سازمان غذا و دارو
کليه حقوق اين سايت متعلق به بیونهال می‌باشد. [ طراحی و راه اندازی سایت توسط عصر جدید ]

بیونهال