Slider

نهال کاج لاوسون


معرفی نهال کاج لاوسون

کاج لاوسون یا سرو طلایی Pine Lawson با نام علمی cupressus شناخته میشود . این رقم درخت جزو درختان بسیار سرسبز و پرطرفدار و زیبا در سراسر جهان میباشد. درخت کاج لاوسون به شکل مخروطی فشرده بوده و دارای شاخ و برگ طلایی رنگی میباشد. همانطور که ذکر شد این رقم نهال دارای شکلی مخروطی و بافتی نرم بوده و جزو درختان همیشه سبز میباشد. نهال کاج در برابر اکثر خاکها قابل رشد میباشد ولی درخاکهای شنی ، رسی، ماسه ای و زهکشی شده قابل رشد است و همچنین خاکهای قلیایی و مرطوب نیز گزینه مناسبی میباشند.

یکی از نهال های دوست داشتنی و تزیینی نهال کاج لاوسون می باشد. این نهال به علت تراکم زیاد شاخه و برگ، قابلیت هرس و فرم دهی بسیار خوبی دارد. ارتفاع این رقم پس از رشد کامل به 4 الی 5 متر می رسد. نهال کاج لاوسون همیشه سبز می باشد به جز زمستان که طلایی رنگ می شود. این کاج شکلی هرمی دارد و پوست تنه آن اسفنجی می باشد. زادگاه اصلی کاج لاوسون ایالات متحده, کالیفرنیا است.
نهال کاج لاوسون در آب و هوای معتدل و مرطوب رشد بهتری دارد؛ اما نسبت به گرما هم حساسیت زیادی ندارد. تحمل سرمای آن تا منفی 15 درجه سانتی گراد می باشد. این نهال با نام کاج طلایی که به شبه سرو لاوسون معروف است هم شناخته می شود.

 


خرید نهال کاج لاوسون Pine Lawson از مجموعه نهالستان بیونهال
بمدیریت مهندس مهران نجف زاده 
کلیه نهال های تولیدی این شرکت مطابق با استانداردهای جهانی می باشد ، بیونهال در ارائه خدمات و عرضه اصله نهال به مشتریانش بهترین نوع کیفیت را معرفی میکند.
شما میتوانید نهال کاج لاوسون را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از شرکت بیونهال خریداری کنید.

 

یکی از خصوصیات بسیار خاص درختان کاج لاوسون تغییر رنگ آنها در فصول مختلف سال است در واقع برگ های درختان در فصل بهار و تابستان به رنگ سبز روشن بوده و در فصل زمستان و پاییز به رنگ طلایی و زرد تغییر می یابد و همین تغییر رنگ زیبایی بسیار خاصی به فضای اطراف درخت میبخشد.



نگهداری نهال کاج لاوسون

نهال کاج لاوسون در اکثر خاک ها رشد می کند. خاک های رس، شن و ماسه، رس و شن و لومی شنی از بهترین خاک ها برای این نهال می باشند. دقت کنید که آن را در هر خاکی می کارید، خاک را به خوبی زهکشی کنید. این نهال حتما به روزی 6 الی 8 ساعت نور مستقیم آفتاب نیاز دارد. برای کوددهی این نهال از کود های فسفر دار برای تقویت ریشه و از کود های نیتروژن دار برای رشد و افزایش شاخه و برگ آن استفاده کنید.
هرس کردن نهال کاج لاوسون از دیگر مراقبت هایی می باشد که برای رشد کردن آن لازم است. شته، آلودگی های قارچی، شپشک آردآلود و پروانه شاخه خوار از آفات و بیماری هایی می باشند که این نهال را به خطر می اندازد. برای در امان ماندن نهال از آفات و بیماری ها باید آن را درست و در زمان مناسب سم پاشی کرد. این کاج باید در فصل های گرم به طور مرتب آبیاری شود.
شما می توانید برای خرید نهال کاج لاوسون با بهترین کیفیت از طریق تماس با مجموعه نهالستان بیونهال آن را خریداری کنید.

 

از این گیاه برای تزئین پارکها، فضای عمومی، کناره خیابانها و ... بسیار استفاده میشود و همچنین این رقم درخت را میتوان به عنوان تک درخت در گلدان نیز استفاده کرد.

نهال کاج لاوسون نسبت به خشکسالی تحمل بالایی از خود نشان میدهد ولی آبیاری منظم و عمیق در سالهای اول کاشت به رشد بهینه ی درخت کمک مینماید ولی دقت داشته باشید ریشه درخت غرق آبی نشود در این صورت دچار پوسیدگی خواهد شد.
فرآیند هرس برای فرم دادن به شاخ و برگ درخت و از بین بردن شاخه های اضافی و آسیب دیده ضروری میباشد.
درخت کاج لاوسون دارای رشد متوسطی میباشد و پس از گذشت ۱۰ تا ۱۵ سال به ارتفاع ۵ متر و گستردگی ۲ و نیم متر خواهد رسید.
نهال کاج لاوسون در اقلیم های مختلف قابل رشد بوده و مقاومت بالایی در برابر گرما و سرمای شدید دارد.



مشخصات نهال کاج لاوسون

  • دسته: ارقام نهال کاج
  • زادگاه: ایالات متحده، کالیفرنیا
  • عمر اقتصادی: 40 الی 50 سال
  • رنگ گیاه: همیشه سبز، در زمستان طلایی
  • شکل گیاه: مخروطی
  • ارتفاع درخت : 4 الی 5 متر
  • نیاز نوری: روزانه 6 الی 8 ساعت نور مستقیم آفتاب
  •  فواصل کاشت: 4/4 متر
  • نوع درخت : تزئینی
  • شکل رشد محصول: درخت بزرگ
  • جذب پروانه و زنبور: ندارد

 


مزایای خرید نهال کاج لاوسون از مجموعه نهالستان بیونهال

 1_مشاوره رایگان در زمینه احداث نهال کاج لاوسون

 2_تضمین کیفیت محصول با ضمانت بازگشت کالا

 3_قبول و ارسال سفارشات به تمام نقاط کشور

 4_تبادل وانتقال فعالیت و تجربیات

 5_روش های اصولی و علمی کاشت نهال کاج لاوسون

 6_عرضه نهال باکیفیت و تضمین عاری از آفات


 

خرید نهال

دیدگاه (0)

کسب رتبه 0 ستاره ، از 5 ستاره ، از مجموع 0 نظر ثبت شده
هنوز هیچ دیدگاهی ارسال نشده است.

ارسال دیدگاه

  1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان
امتیاز به این پست:
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک موقعیت شما
  • بیونهال مرجع تخصصی تولید، اصلاح نژاد و عرضه ارقام نهال مثمر و غیر مثمر، ارقام کشت بافت، واریته های کمیاب و لاکچری با رعایت کامل اصول فنی و علمی،
  • شرکت بیونهال با تکیه بر اعتماد مشتریانش توانسته یکی از مهم ترین و بزرگترین قطب ارائه خدمات و محصولات کشاورزی درسطح کشور باشد.
  • محصولاتی که ما تولید میکنیم بدلیل کیفیت کم نظیر آن در بازار بصورت یک انتخاب درست مطرح می شود. بزرگترین سرمایه ما اعتماد چندین ساله و رضایت مشتریان و احترام متقابل بین شرکت و مشتری می باشد.
  • ما همواره بر اصل اعتماد سازی پایبند هستیم که باعث بدست آوردن مشتری وفادار میشود، شرکت بیونهال تمامی محصولات خود را با ضمانت صددرصدی بی قید وشرط ارائه میکند.
  • همین امر سبب شده تا اعتماد و اطمینان قلبی شما عزیزان به همکاری با مجموعه ما فراهم گردد.
جهاد کشاورزی
کشاورزی و منابع طبیعی
موسسه تحقیقات گیاه پزشکی
سازمان فائو
اصلاح و تهیه نهال و بذر
سازمان غذا و دارو
کليه حقوق اين سايت متعلق به بیونهال می‌باشد. [ طراحی و راه اندازی سایت توسط عصر جدید ]

بیونهال