Slider

نهال توت موزی سفید و قرمز


معرفی نهال توت موزی

نهال توت موزی زرد و قرمز Long berries به دلیل شکل ظاهری اش جزو ارقام بسیار کمیاب میباشد، شکل این رقم توت شبیه به موز است و همین ویژگی میل و رغبت مردم را به خرید این رقم توت افزایش داده است.

یکی از خاص ترین و نادر ترین نهال هایی که مورد استقبال بیشتر کشاورزان و باغداران واقع شده است نهال توت موزی می باشد که زادگاه اصلی آن کشور چین است. آن ها با خرید نهال توت موزی از نظر اقتصادی سود زیادی می کنند، زیرا باردهی این نهال از سال اول شروع می شود و بسیار پر بار است. هم چنین هر میوه ی این نهال 4 الی 5 برابر توت معمولی می باشد، که این شکل و ظاهر باعث افزایش خرید این نوع توت می شود.

 نحوه ی نگهداری و کاشت نهال توت موزی

نهال توت موزی در نواحی نیمه سرد و نیمه گرم به خوبی رشد می کند، اما در مناطقی که کاملا سرد هستند هم رشد خوبی دارند. به همین دلیل است که این نهال در اکثر مناطق ایران قابلیت رشد و باردهی را دارد.
گل دهی این نهال بستگی به منطقه ی کاشت آن دارد که معمولا یا اوایل ماه اردیبهشت و یا اواسط ماه فروردین گل دهی آن آغاز می شود.
نهال توت موزی برای این که بتواند به خوبی رشد کند و میوه دهد باید از آن مراقبت و نگهداری کرد.
این نهال باید هفته ای 2 بار به اندازه ی 10 الی 12 لیتر آبیاری شود. هنگام کاشت این نهال ها باید دقت کنید که فاصله آن ها 4 در 4 متر باشد، تا وقتی که شاخه و برگ آن ها بزرگ شد، باز هم نور مستقیم خورشید به همه ی آن ها بتابد و هم این که ریشه هایشان با هم برخورد نکنند.
بهتر است خاکی که در آن نهال را می کارید کمی سبک و اسیدی باشد.

نهال توت موزی مانند سایر ارقام درختان توت انعطاف پذیری بالایی در برابر آب و هوای محیط دارد و درکثر مناطق جهان قابل کشت میباشد. خاستگاه اصلی نهال توت موزی کشور چین میباشد و برای اولین بار در ایران با پیوند به توت سفید باردهی کرده است. میوه نهال توت موزی در فصل تابستان قابل برداشت میباشند.
این رقم توت خوشمزه همانند سایر ارقام میوه های توت بسیار خوشمزه، پرخاصیت ، مقوی و حاوی ویتامین های بسیاری میباشد و برای درمان انواع بیماری ها مورد استفاده قرار میگیرد. یکی از ویژگی های خوب توت موزی اندازه میوه آن میباشد که طولی ۲۰ سانتی متری دارد و نسبت به سایر ارقام میوه های توت بسیار آسان تر برداشت میشود. میوه نهال توت موزی ممکن است در رنگهای سبز، زرد و ارغوانی تولید شوند ولی طعم همگی آنها بسیار شیرین و لذید میباشد.

 


خرید نهال توت موزی سفید و قرمز Long berries از مجموعه نهالستان بیونهال
بمدیریت مهندس مهران نجف زاده 
کلیه نهال های تولیدی این شرکت مطابق با استانداردهای جهانی می باشد ، بیونهال در ارائه خدمات و عرضه اصله نهال به مشتریانش بهترین نوع کیفیت را معرفی میکند.
شما میتوانید نهال توت موزی را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از شرکت بیونهال خریداری کنید.

 

از دیگر ویژگی‌های توت موزی قند طبیعی آن میباشد که اکثر بیماران دیابتی به جای قند از آن استفاده مینمایند. توت موزی سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است. از این رقم توت تجاری ، خوش فرم و خوشمزه برای تازه خوری و تهیه مربا بسیار استفاده میشود.
درختان توت‌ موزی در شرایط نگهداری و آب و هوایی مناسب از سال دوم سوم بارآوری خود را آغاز میکنند و از سال پنجم ششم از نظر اقتصادی سودده و به صرفه خواهند بود.



میزان بارآوری درختان توت موزی در هرسال به ازای یک هکتار عملکردی حدود ۱.۵ الی ۲ تن خواهد داشت و از این رو جزو درختانی است که دارای صرفه اقتصادی بالایی میباشد.
عمر مفید و اقتصادی درختان توت موزی به شرایط آب و هوایی، اقلیم منطقه، نوع آبیاری و شرایط‌ نگهداری بستگی دارد ولی درحالت عادی اگر درشرایط مناسبی پرورش یابد 25 سال به طور اقتصادی عمر میکند.

میوه نهال توت موزی

همان طور که از اسم این نهال مشخص می باشد، طول میوه ی آن بلند تر از توت های معمولی است. طول هر کدام از میوه های نهال توت موزی حدود 20 الی 25 سانتی متر است. رنگ آن ها قرمز و یا سفید می باشد و طعمی بسیار خوشمزه و شیرین دارد. شما می توانید این محصول را در تیر ماه برداشت کنید.

بهترین فصل برای کاشت نهال توت موزی از پاییز تا بهار میباشد.
ارتفاع درختان توت موزی ۴ الی ۱۰ متر و در شرایط مناسب و ایده آل به ۲۵ متر میرسد و دربین درختان میوه، قد بلندی را به خود اختصاص داده اند.
انتخاب خاک مناسب قبل از کاشت نهال میوه یکی از نیازهای حیاتی درختان و باغات شما میباشد زیرا رشد و عملکرد درختان به نوع خاک آن بستگی دارد.
درختان توت موزی در خاکهای شنی رشد بهتر و بهینه تری خواهد داشت، دقت داشته باشید از کاشت نهال توت موزی در خاکهایی که تهویه پذیری و نفوذ پذیری مناسبی ندارند خودداری نمایید،مخلوط بودن خاک با مواد گیاهی پوسیده مانند برگ هوموس تنفس خاک را افزایش میدهد.

رعایت فاصله مناسب بین نهال ها هنگام کاشت مزایای زیادی به دنبال دارد،چند مورد از این مزایا عدم تداخل ریشه های درخت در یکدیگر ، آسان شدن برداشت محصول در فصل برداشت، و رسیدن نور و مواد مغذی کافی به ریشه درختان میباشد، مناسب ترین فاصله بین نهال توت بسته به شیب زمین و نوع خاک اندازه گیری میشود،این فاصله در زمین های غیر مسطح و شیب دار 4/5 و در زمین های صاف و هموار 4/4متر میباشد.
از دیگر نیازهای درختان توت آبیاری منظم است، شایان ذکر است که درختان توت اگر در منطقه ای کاشت شوند که به میزان لازم بارش داشته باشد پس به آبیاری دستی نیاز نخواهد بود ولی اگر منطقه موردنظر شما بارش چندانی نداشته باشد باید آبیاری درختان باغات خود را بر اساس آب و هوا، نوع خاک، سن درخت و نیاز درخت تنظیم نمایید، نحوه آبیاری در درختان نوجوان هر هفته دو  بار میباشد و این آبیاری در درختان مسن و بالغ تر هر هفته یکبار است، در واقع برای درختان تازه کاشت شده و جوان آب بیشتری نیاز است.



مشخصات نهال توت موزی

  • دسته: ارقام نهال توت
  • زادگاه: چین
  • زمان رسیدن میوه: اواخر خرداد ماه
  • طعم میوه : شیرین 
  • عمر اقتصادی: 25 سال
  • میزان آبیاری: 2 بار در هفته (در تابستان) 10 لیتر در سه روز
  • نیاز سرمایی: 500 الی 1200 ساعت
  • تراکم کاشت: 500 اصله در هکتار
  • شروع باردهی : از سال دوم و سوم
  • شکل رشد محصول: دراز
  • رنگ محصول: سفید
  • هسته: ندارد
  •  فصل کاشت: اوایل آبان ماه تا اواخر اسفند ماه
  • گلدهی: دیر گل
  • مقاومت بالا به سرما
  • پایه : کوتاه
  • فواصل کاشت: 4 در 4 متر یا 4 در 5 متر

 


مزایای خرید نهال توت موزی از مجموعه نهالستان بیونهال

 1_مشاوره رایگان در زمینه احداث باغات توت

 2_تضمین کیفیت محصول با ضمانت بازگشت کالا

 3_قبول و ارسال سفارشات به تمام نقاط کشور

 4_تبادل وانتقال فعالیت و تجربیات

 5_روش های اصولی و علمی کاشت نهال توت

 6_عرضه نهال باکیفیت و تضمین عاری از آفات


 

خرید نهال

دیدگاه (0)

کسب رتبه 0 ستاره ، از 5 ستاره ، از مجموع 0 نظر ثبت شده
هنوز هیچ دیدگاهی ارسال نشده است.

ارسال دیدگاه

  1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان
امتیاز به این پست:
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک موقعیت شما
  • بیونهال مرجع تخصصی تولید، اصلاح نژاد و عرضه ارقام نهال مثمر و غیر مثمر، ارقام کشت بافت، واریته های کمیاب و لاکچری با رعایت کامل اصول فنی و علمی،
  • شرکت بیونهال با تکیه بر اعتماد مشتریانش توانسته یکی از مهم ترین و بزرگترین قطب ارائه خدمات و محصولات کشاورزی درسطح کشور باشد.
  • محصولاتی که ما تولید میکنیم بدلیل کیفیت کم نظیر آن در بازار بصورت یک انتخاب درست مطرح می شود. بزرگترین سرمایه ما اعتماد چندین ساله و رضایت مشتریان و احترام متقابل بین شرکت و مشتری می باشد.
  • ما همواره بر اصل اعتماد سازی پایبند هستیم که باعث بدست آوردن مشتری وفادار میشود، شرکت بیونهال تمامی محصولات خود را با ضمانت صددرصدی بی قید وشرط ارائه میکند.
  • همین امر سبب شده تا اعتماد و اطمینان قلبی شما عزیزان به همکاری با مجموعه ما فراهم گردد.
جهاد کشاورزی
کشاورزی و منابع طبیعی
موسسه تحقیقات گیاه پزشکی
سازمان فائو
اصلاح و تهیه نهال و بذر
سازمان غذا و دارو
کليه حقوق اين سايت متعلق به بیونهال می‌باشد. [ طراحی و راه اندازی سایت توسط عصر جدید ]

بیونهال