Slider

نهال ازگیل پیوندی


معرفی نهال ازگیل پیوندی

نهال ازگیل پیوندی از درختان پیوندی و خزان کننده میباشد. این رقم نهال همانطور که از نامش پیداست از ارقام پیوندی و بسیار پرطرفدار است که اکثر باغداران برای احداث باغات خود به کاشت این رقم نهال اقدام مینمایند و با کاشت و پرورش آن به سود زیادی دست پیدا میکنند. نهال ازگیل پیوندی را بیشتر در مناطق اروپایی و آسیاه میانه میکارند و در ایران در مناطق شمالی شرایط کاشت آن فراهم میباشد. نهال ازگیل پیوندی از درختان کوتاه قد است و همین ویژگی موجب آسان شدن برداشت میوه آن شده است. میوه نهال ازگیل‌ پیوندی هنگام رسیدن رنگ آن قهوه ای مایل به زرشکی میباشد و همین رنگ زیبای آن بسیار چشمگیر است و همچنین مزه آن هنگام رسیدن بسیار شیرین و دلچسپ شده و بازار فروش آن پررونق میباشد. میوه ازگیل سرشار از انواع ویتامین های b و c بوده و خواص دارویی و غذایی متعددی دارد.

نهال ازگیل پیوندی که منشاء آن یک مرکز تحقیق و اصلاح بذر در فرانسه است؛ جزء معروف ترین و پرکشت ترین ارقام ازگیل در تمام دنیا می باشد. این گونه ی ازگیل که باردهی زیادی دارد؛ در همان سال اول کشت شروع به تولید محصول می کند؛ و معمولا در سال پنجم به توجیه اقتصادی می رسد.
هر نهال ازگیل پیوندی، پس از رشد و تبدیل شدن به یک درخت بالغ ۳۰ کیلوگرم محصول تولید می کند. این نهال، دارای تنه ای کوتاه با برگ هایی به طول ۳۰ سانتیمتر می باشد. گل های این گونه، معمولا در بهار ظاهر می شوند. این گونه از ازگیل، بیشتر در ایران، آسیای میانه و اروپا کشت می شود.

 


خرید نهال ازگیل پیوندی از مجموعه نهالستان بیونهال
بمدیریت مهندس مهران نجف زاده
کلیه نهال های تولیدی این شرکت اصلاح شده و مطابق با استانداردهای جهانی می باشد ، بیونهال در ارائه خدمات و عرضه اصله نهال به مشتریانش بهترین نوع کیفیت را معرفی میکند ،
شما میتوانید نهال ازگیل پیوندی را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از شرکت بیونهال خریداری کنید.

 

زودبازده بودن نهال ازگیل پیوندی یکی از ویژگی هایی است که بسیار مورد توجه قرار میگیرد به طوری که این نهال پس از کاشت بارآوری خود را از سال اول آغاز میکند. نهال ازگیل پیوندی دیرگل بوده و نسبت به سرمای بهاره مقاوم میباشد. نهال ازگیل پیوندی ویژگی ها و خصوصیات بسیاری دارد که شما باغداران گرامی بهتر است قبل از خرید نهال از همگی آنها اطلاعات کافی داشته باشید.



کاشت و نگهداری نهال ازگیل پیوندی

این نهال، معمولا قابلیت رشد در بیشتر خاک ها را دارد؛ ولی خاک های مرطوب، سبک و شنی و یا خاک های سنگین رسی برای کاشت این گونه مناسب تر می باشند. زهکشی مناسب خاک برای این نوع نهال اهمیت زیادی دارد. از مزیت های این نهال ازگیل این است؛ که نیازی به هرس کردن ندارد. آبیاری این رقم در فصل های مختلف سال و با توجه به حجم بارندگی متفاوت می باشد. دمای مناسب برای رشد این نهال بین ۲۵ تا ۴۲ درجه می باشد. مناطق با بارش بیشتر باران برای کاشت این نوع بهتر هستند. این نهال، در کشور ما بیشتر در شهرهای شمالی کشت می شود.
از دیگر شرایط لازم برای رشد نهال، دریافت کافی نور خورشید می باشد. ولی نهال نباید در معرض تابش مستقیم آفتاب باشد؛ بنابراین مناطق سایه روشن برای کاشت آن مناسب تر هستند. باغداران عزیز برای خرید نهال ازگیل پیوندی می توانند از طریق تماس با مجموعه نهالستان بیونهال اقدام نمایند.

میوه نهال ازگیل پیوندی

ازگیل های این نهال، در اواخر پاییز و یا اوایل زمستان قابل برداشت می باشند. این میوه سخت و اسیدی بوده و گوشت آن ابتدا دارای رنگ سفید است؛ و پس از رسیدن به رنگ قهوه ای در می آید. این میوه ی نرم و شیرین را هم می توان به صورت خام استفاده کرد و هم برای تهیه ی انواع شربت و کنسرو مورد استفاده قرار داد.

یکی از مهم ترین ویژگی ها برای کاشت نهال ازگیل خاک مناسب است ،برای کاشت بهتر است از خاکهای شنی لومی و دارای زهکشی مناسب استفاده نمایید در چنین خاکهایی که بافت خاک سبک است رشد درخت بیشتر و عملکرد آن بهینه خواهدشد،زیرا آب و املاح معدنی به راحتی در بافت خاک جابجا خواهدشدو ریشه تمامی درختان از این مواد بهره مند میشود تهویه پذیری خاک نیز بسیار مهم است و از غرق آبی شدن ریشه درخت جلوگیری مینماید.
نهال ازگیل پیوندی برای کاشت در مناطق نیمه خشک مناسب نمیباشد و باید در مناطقی کاشت شود که دارای بارندگی مناسب و سالیانه و رطوبت باشد.
تغذیه مناسب و کوددهی درختان از موارد مهمی است که حتما باید رعایت شود،میزان کوددهی درختان ازگیل پیوندی به ازای هر هکتار ۵ الی ۱۰ تن کود پوسیده دامی در نظر گرفته میشود.
آبیاری در درختان ازگیل پیوندی به عوامل زیادی همچون میزان آبیاری منطقه، سن درخت، اقلیم منطقه و نوع خاک بستگی دارد، نحوه آبیاری در درختان جوان در سال اول دوم پس از کاشت در هفته یکبار انجام میشودالبته اگر نهال را در مناطقی کاشت نموده اید که دارای بارش منظم است درختان بالغ به آبیاری دستی نیازی نخواهند داشت.

درختان ازگیل به هرس چندانی نیاز ندارند و هرس شاخ و برگ آن ممکن است به ضرر درخت تمام شود اگر هم هرسی انجام شود روی شاخ و برگ شکسته یا مریض درختان مسن انجام شود بهتر است.
نهال ازگیل نیاز شدید به نور خورشید دارند به همین دلیل برای کاشت این رقم نهال مناطقی را انتخاب نمایید که درخت در روز ۶ الی ۷ ساعت از نور مستقیم خورشید بهره مند شود.
رعایت فواصل مناسب بین درختان ازگیل فواید بسیاری از جمله رسیدن نور خورشید و مواد مغذی خاک به ریشه تمامی درختان دارد، مناسب ترین فاصله بین نهال ها 3/3_4/4 متر در نظر گرفته شده است، البته این فاصله باتوجه به شیب زمین و نوع خاک متغیر است.
درختان ازگیل پیوندی معمولاً آفات و بیماریهای خاصی ندارند. در میان این آفات ، شته ها و لارو حشرات خاص گاهی اوقات مشکلاتی ایجاد می کنند. در بیماری ها ، آتش باعث اختلال شده و گاهی اوقات زنگ زدگی و کپک پودری ، به ویژه در هوای مرطوب و نور ناکافی در شرایطی که سایه ها مشکلاتی ایجاد می کنند.



مشخصات نهال ازگیل پیوندی

  • دسته: ارقام نهال ازگیل
  • زادگاه:فرانسه
  • عمر اقتصادی: تقریبا 20 سال
  •  زمان گلدهی : اوایل بهار
  • باردهی در هر هکتار: ۲۰ تن
  • میزان آبیاری: ۱۵ لیتر در هفته
  •  فواصل کاشت: 3/3_4/4 متر
  • شروع باردهی : از سال اول
  • رنگ محصول: قهوه ای
  • طعم میوه : شیرین
  • هسته: دارد
  •  فصل کاشت: اواسط بهمن ماه
  • کود مورد نیاز در هر هکتار: ۵ تن کود پوسیده دامی

 


مزایای خرید نهال ازگیل پیوندی از مجموعه نهالستان بیونهال

 1_مشاوره رایگان در زمینه احداث باغات نهال ازگیل 

 2_تضمین کیفیت محصول با ضمانت بازگشت کالا

 3_قبول و ارسال سفارشات به تمام نقاط کشور

 4_تبادل وانتقال فعالیت و تجربیات

 5_روش های اصولی و علمی کاشت نهال ازگیل 

 6_عرضه نهال باکیفیت و تضمین عاری از آفات


 

خرید نهال

دیدگاه (0)

کسب رتبه 0 ستاره ، از 5 ستاره ، از مجموع 0 نظر ثبت شده
هنوز هیچ دیدگاهی ارسال نشده است.

ارسال دیدگاه

  1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان
امتیاز به این پست:
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک موقعیت شما
  • بیونهال مرجع تخصصی تولید، اصلاح نژاد و عرضه ارقام نهال مثمر و غیر مثمر، ارقام کشت بافت، واریته های کمیاب و لاکچری با رعایت کامل اصول فنی و علمی،
  • شرکت بیونهال با تکیه بر اعتماد مشتریانش توانسته یکی از مهم ترین و بزرگترین قطب ارائه خدمات و محصولات کشاورزی درسطح کشور باشد.
  • محصولاتی که ما تولید میکنیم بدلیل کیفیت کم نظیر آن در بازار بصورت یک انتخاب درست مطرح می شود. بزرگترین سرمایه ما اعتماد چندین ساله و رضایت مشتریان و احترام متقابل بین شرکت و مشتری می باشد.
  • ما همواره بر اصل اعتماد سازی پایبند هستیم که باعث بدست آوردن مشتری وفادار میشود، شرکت بیونهال تمامی محصولات خود را با ضمانت صددرصدی بی قید وشرط ارائه میکند.
  • همین امر سبب شده تا اعتماد و اطمینان قلبی شما عزیزان به همکاری با مجموعه ما فراهم گردد.
جهاد کشاورزی
کشاورزی و منابع طبیعی
موسسه تحقیقات گیاه پزشکی
سازمان فائو
اصلاح و تهیه نهال و بذر
سازمان غذا و دارو
کليه حقوق اين سايت متعلق به بیونهال می‌باشد. [ طراحی و راه اندازی سایت توسط عصر جدید ]

بیونهال