Slider

نهال عناب بیرجند


معرفی نهال عناب بیرجند

نهال عناب بیرجند یکی از ارقام دیرگل بوده و در تجارت عناب در جایگاه بالایی قرار دارد وسود بسیار چشمگیری برای باغدارانی که به کاشت عناب بیرجند اقدام‌ مینمایند دارد. 

در این مقاله میخواهیم به اطلاعاتی در مورد نهال عناب بیرجند بپردازیم.
نهال عناب بیرجند از نهال های بسیار پرطرفدار و مرغوب می باشد؛ زیرا در بین سایر نهال های عناب بیشترین و بهترین کیفیت را دارد. این نهال پر محصول و زود بازده می باشد. اتفاع آن به حدود 4 الی 7 متر می رسد. شاخه های نهال دارای خار های تیزی می باشد.
بهتر است این نهال را در مناطق سردسیر، نیمه سردسیر و معتدل و کوهستانی کاشت. این نهال به سرما مقاوم است؛ از این رو در مناطقی که سرمای بهاره دارند هم به خوبی به ثمر می نشینند.

 نگهداری نهال عناب بیرجند

برای باردهی زیاد و با کیفیت باید از نهال به خوبی نگهداری شود.
خاک مناسب برای کاشت نهال عناب بیرجند، خاکی قلیایی با بافت شنی زهکشی شده می باشد؛ اما دیده شده که این نهال در خاک های فقیر هم به ثمر نشسته است. باید فاصله کاشت این نهال ها 3 در 3.5 متر باشد؛ اما اگر زمین شیب دار باشد، فاصله مناسب 3 در 4 متر است.
این نهال عناب را باید در فصل بهار هر 20 روز یکبار آبیاری کرد و در فصل تابستان و ماه مهر هر 10 روز یکبار نیاز به آبیاری دارد. این نهال نیاز دارد تا برای فرم گرفتن در اواخر فصل تابستان و برای باردهی از اواسط پاییز الی اواخر زمستان هرس شود. مناسب ترین کود برای نهال عناب بیرجند، کود دامی می باشد.

ارتفاع درختان عناب بیرجند در شرایط عادی 4 تا 7 متر رشد میکنند. محصول تولید گردیده از این رقم نهال مرغوب ، خوشمزه و مورد پسند عموم میباشد. نهال عناب بیرجند برای رشد به بارندگی و گرمای زیادی نیاز دارد پس برای کاشت نهال آن بهتر است مناطق گرم و بارانی انتخاب شود. عناب میوه ای بسیار‌ پرخاصیت است و برای درمان برخی بیماری ها مورد استفاده قرار میگیرد و همین امر موجب شده بسیاری از مردم‌ جذب این رقم میوه بشوند. خاستگاه اصلی این رقم نهال کشور ایران میباشد. میوه‌ این رقم نهال قبل از رسیدن شکلی شبیه به سیب دارد و هنگام رسیدن رنگ آن قهوه ای براق شده و طعم شیرین و بسیار خوشمزه ای به خود میگیرد. نهال عناب بیرجند اگر در شرایط اقلیمی، آب و هوایی و نگهداری مناسب باشد بارآوری خود را از سال دوم آغاز میکند و از سال سوم به باردهی اقتصادی میرسد و از همین رو جزو درختان زودبازده و اقتصادی میباشد.

 


خرید نهال عناب بیرجند از از مجموعه نهالستان بیونهال
بمدیریت مهندس مهران نجف زاده
کلیه نهال های تولیدی این شرکت اصلاح شده و مطابق با استانداردهای جهانی می باشد ، بیونهال در ارائه خدمات و عرضه اصله نهال به مشتریانش بهترین نوع کیفیت را معرفی میکند ،
شما میتوانید نهال عناب بیرجند را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از شرکت بیونهال خریداری کنید. 


کوددهی صحیح و به موقع در رشد و عملکرد درختان عناب بیرجند بسیار تاثیر گذار است، مقدار این کوددهی در هر هکتار ۳ تا ۵ تن کود پوسیده دامی میباشد. مناسب ترین فاصله بین نهال های عناب بیرجند بر اساس نوع خاک و شیب زمین تعیین میگردد به طوری که در زمین های بادگیر و با شیب ملایم 3/4 متر و در زمین های صاف و هموار 3/5 متر در نظر گرفته میشود رعایت فاصله مناسب بین نهال ها دارای فواید بسیاری از جمله رسیدن نورخورشید به شاخ و برگ تمامی درختان و آسان شدن برداشت محصول میباشد.

 

میوه نهال عناب بیرجند

میوه نهال عناب بیرجند به رنگ قرمز می باشد و از آن برای تازه خوری، میوه خشک و در طب سنتی استفاده می کنند. عناب سرشار از خاصیت و مواد مغذی است. از مهم ترین آن ها می توان به درمان سنگ کلیه اشاره کرد.
شما می توانید برای خرید نهال عناب بیرجند با بهترین کیفیت از طریق تماس با مجموعه نهالستان بیونهال آن را خریداری کنید

نهال عناب درختی آفتاب دوست است و برای رشد بهینه و عملکرد خوب در روز به ساعات مشخصی نور خورشید نیاز دارد. یکی از مواردی که در رشد درختان عناب تاثیر چشمگیری دارد انتخاب خاک مناسب است،خاک مورد نظر باید دارای اندکی رطوبت بوده و تهویه پذیری مناسبی داشته باشد و همچنین زهکشی کردن خاک یکی از موارد بسیار مهم و تاثیر گذار در رشد و عملکرد درختان است و از غرقابی شدن ریشه درخت جلوگیری میکند،یکی از بهترین خاکها که تمامی این ویژگی ها دارد خاکهای شنی لومی میباشد.

میزان آبیاری درختان عناب بیرجند باتوجه به شرایط اقلیمی، میزان بارش منطقه ، نوع خاک و نیاز درخت متغیر است بهینه آن است در ماه های گرم سال هفته ای یکبار و در ماه های سرد سال هر ۱۵ روز یکبار آبیاری انجام شود البته بهتر است در این مورد با متخصصین موجود در نهالستان مشورت نمایید.
اگر نهال عناب بیرجند در شرایط آب و هوایی مناسب و نوع پرورش عالی قرار گیرند در هرهکتار به ازای ۶۰۰ اصله درخت عملکردی بیش از ۷ تن را خواهد داشت.
از دیگر خصوصیات نهال عناب بیرجند مقاومت زیاد آن در برابر انواع آفات و بیماری ها میباشد.


 


مشخصات نهال عناب بیرجند

  • دسته: ارقام نهال عناب
  • زادگاه: ایرانی
  • عمر اقتصادی: 80 سال
  • زمان گلدهی : اوایل بهار
  • میزان آبیاری:  7/10 روز یک بار 
  •  فواصل کاشت: 3/4__3/5
  • شروع باردهی : از سال دوم و سوم
  • شکل رشد محصول: دانه های کوچک
  • رنگ محصول: قرمز
  • طعم میوه : شیرین
  • هسته: دارد
  • میزان باردهی: بیش از 3 تن در 1 هکتار
  • مقاومت به خشکی : بالا
  • پایه : پایه کوتاه
  • فصل کاشت: اواسط بهمن ماه

 


مزایای خرید نهال عناب بیرجند از مجموعه نهالستان بیونهال

 1_مشاوره رایگان در زمینه احداث باغات نهال عناب

 2_تضمین کیفیت محصول با ضمانت بازگشت کالا

 3_قبول و ارسال سفارشات به تمام نقاط کشور

 4_تبادل وانتقال فعالیت و تجربیات

 5_روش های اصولی و علمی کاشت نهال عناب

 6_عرضه نهال باکیفیت و تضمین عاری از آفات


 

خرید نهال

دیدگاه (0)

کسب رتبه 0 ستاره ، از 5 ستاره ، از مجموع 0 نظر ثبت شده
هنوز هیچ دیدگاهی ارسال نشده است.

ارسال دیدگاه

  1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان
امتیاز به این پست:
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک موقعیت شما
  • بیونهال مرجع تخصصی تولید، اصلاح نژاد و عرضه ارقام نهال مثمر و غیر مثمر، ارقام کشت بافت، واریته های کمیاب و لاکچری با رعایت کامل اصول فنی و علمی،
  • شرکت بیونهال با تکیه بر اعتماد مشتریانش توانسته یکی از مهم ترین و بزرگترین قطب ارائه خدمات و محصولات کشاورزی درسطح کشور باشد.
  • محصولاتی که ما تولید میکنیم بدلیل کیفیت کم نظیر آن در بازار بصورت یک انتخاب درست مطرح می شود. بزرگترین سرمایه ما اعتماد چندین ساله و رضایت مشتریان و احترام متقابل بین شرکت و مشتری می باشد.
  • ما همواره بر اصل اعتماد سازی پایبند هستیم که باعث بدست آوردن مشتری وفادار میشود، شرکت بیونهال تمامی محصولات خود را با ضمانت صددرصدی بی قید وشرط ارائه میکند.
  • همین امر سبب شده تا اعتماد و اطمینان قلبی شما عزیزان به همکاری با مجموعه ما فراهم گردد.
جهاد کشاورزی
کشاورزی و منابع طبیعی
موسسه تحقیقات گیاه پزشکی
سازمان فائو
اصلاح و تهیه نهال و بذر
سازمان غذا و دارو
کليه حقوق اين سايت متعلق به بیونهال می‌باشد. [ طراحی و راه اندازی سایت توسط عصر جدید ]

بیونهال