Slider

نهال خرمالو ایورکا


معرفی نهال خرمالو ایورکا

نهال خرمالو ایورکا Eureka persimmon جزو گونه های تجاری و اقتصادی میباشد. نهال خرمالو ایورکا جزو خرمالوهای دیررس است و در آبان ماه میوه آن قابل برداشت میباشد. خرمالو ایورکا در کاسه گل دارای چین خوردگی‌ است. اندازه خرمالو ایورکا بسیار درشت بوده و طعم و عطر فوق العاده ای را داراست. میوه نهال خرمالو ایورکا شکلی شبیه به انبه دارد، رنگ آن‌ نارنجی خوشرنگ بوده، طعم آن قبل از رسیدن گس مانند است و هنگام رسیدن بسیار شیرین و آبدار خواهد شد. نهال خرمالو ایورکا در آب و هوای معتدل و خنک بهترین رشد و محصول آوری را از خود نشان میدهد.

نهال خرمالو ایورکا از جمله گونه های تجاری و پربازده درخت خرمالو است. شرایط اقلیمی در روند کاشت این نهال حائز اهمیت بوده و در میزان باروری آن مؤثر است. این نهال با مناطق سردسیر سازگار است و از مقاومت مطلوبی در برابر تنش خشکی و سرما برخوردار است. از این رو اگر قصد خرید نهال خرمالو دارید، خرید نهال خرمالو ایورکا به سبب شاخص های فیزیولوژیکی مناسب، انتخاب مناسبی برای خرید است.

 


خرید نهال خرمالو ایورکا Eureka persimmon از مجموعه نهالستان بیونهال
بمدیریت مهندس مهران نجف زاده 
کلیه نهال های تولیدی این شرکت مطابق با استانداردهای جهانی می باشد ، بیونهال در ارائه خدمات و عرضه اصله نهال به مشتریانش بهترین نوع کیفیت را معرفی میکند.
شما میتوانید نهال خرمالو ایورکا را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از شرکت بیونهال خریداری کنید.

 

نهال خرمالو ایورکا در برابر دمای منفی منفی 8 تا 10 درجه مقاومت خوبی از خود نشان میدهد و جزو درختان مقاوم به سرما میباشد و سرمای زمستانه برای افزایش رشد این نهال ضروری است. نهال خرمالو ایورکا برای باردهی بهینه به زمستان های سرد نیاز دارد.

نهال خرمالو ایورکا در خاکهای شنی لومی رشد بهینه و محصول دهی فوق العاده ای خواهد داشت، از کاشت نهال خرمالو در خاکهای سنگین و آهکی خودداری نمایید زیرا در این رقم خاکها رشد درخت متوقف خواهد شد، برای داشتن درختانی پربار و پر رشد از خاکهایی که نفوذ پذیری مناسب دارند و به طور عالی زهکشی شده باشند استفاده نمایید، در کل خاکهای شنی لومی یکی از مناسب ترین گزینه ها برای کاشت نهال میوه خرمالو میباشد.



کاشت و پرورش نهال خرمالو ایورکا

نهال خرمالو ایورکا یکی از ارقام دیررس درخت خرمالو است که در شرایط آب و هوایی سردسیر رشد بهینه تری دارد. این نهال میتواند سرمایی معادل 8- تا 10- درجه سانتی گراد را تحمل کند. خرمالو ایورکا نسبت به خشکی نیز مقاوم بوده و عمر مفید 40 ساله دارد. به دلیل رشد و تراکم زیاد ریشه ها در خاک، باید این نهال ها را در فواصل 5 یا 6 متری نسبت به یکدیگر کاشت.

نهال خرمالو ایورکا در صورت مساعد بودن شرایط تا ارتفاعی در حدود 8 تا 12 متر رشد میکند. برای کاشت این نهال باید گودالی به عمق 80 سانتی متر تا یک متر حفر کرد. خاک مناسب برای کاشت خرمالو ایورکا خاکهای با بافت سبک و زهکشی بالا می باشد. همچنین این نهال نسبت به نحوه ی آبیاری حساس بوده و در صورت آبیاری نامنظم و خشکی خاک، دچار آسیب ریشه ای می شود. نهال خرمالو ایورکا را میتوان از طریق پیوند یا پاجوش تکثیر کرد و خرمالوی با کیفیتی پرورش داد.

مشخصات میوه نهال خرمالو ایورکا

میوه های نهال خرمالو ایورکا ظاهری شبیه به انبه داشته و به رنگ نارنجی یا قرمز روشن دیده می شوند. این خرمالو ها دارای اندازه ای متوسط بوده و طعمی مطبوع با رگه هایی از تلخی دارند. درخت خرمالو ایورکا ۲ یا ۳ سال پس از کاشت به بار می نشیند. این رقم دیررس بوده و در اواسط پاییز رسیده و قابل برداشت می شود. خرمالوها همزمان با رسیده شدن، طعم گس خود را از دست داده و خوش طعم تر می شوند.

برای  خرید نهال خرمالو ایورکا می توانید با مجموعه نهالستان بیونهال تماس حاصل فرمایید.

برای شکستن استراحت جوانه های درختان خرمالو ایورکا ۱۰۰ الی ۴۰۰ ساعت سرمای زیر ۷ درجه سانتی گراد نیاز میباشد.

۱_رعایت فاصله مناسب بین نهال های خرمالو مزایای زیادی دارد

۲_عدم تداخل ریشه ها در همدیگر

۳_رسیدن مواد مغذی و نور خورشید به اندازه کافی به ریشه درختان

۴_آسان شدن برداشت محصول در فصل برداشت

مناسب ترین فاصله بین نهال های خرمالو هنگام کاشت باتوجه به شیب زمین و نوع خاک تعیین‌میگردد، فاصله نهال های خرمالو در زمین های غیر مسطح و با شیب ملایم 4/6 و در زمین های صاف و هموار 5/6 تعیین میگردد.

یکی‌از نیازهای حیاتی درختان خرمالو ایورکا نور خورشید میباشد پس هنگام کاشت نهال خرمالو دقت داشته باشید مناطق آفتاب گیر را انتخاب نمایید.
نهال خرمالو به خشکسالی و بی آبی بسیار حساس است پس آبیاری منظم از دیگر‌نیاز های حیاتی برای رشد چشمگیر درختان خرمالو ایورکا میباشد، نکته قابل ذکر این است که آبیاری بیش از حد موجب کمبود اکسیژن در ریشه خواهد بود و این یک عامل‌مهم در ریزش میوه های روی درخت میباشد.
میزان کوددهی درختان خرمالو به ازای هر‌هکتار ۵ تن‌کود پوسیده دامی میباشد، کوددهی ،تغذیه مناسب،آبیاری منظم،رعایت فاصله بین نهال ها ، نورخورشید و ... از عوامل بسیار مهمی میباشند که در رشد و بارآوری درخت تاثیر بسیار زیادی دارند.
مگس سفید و تریپس از آفات رایج بین‌درختان خرمالو میباشد که به پوست میوه آسیب وارد میکند و باعث تغییر رنگ خرمالو میشود.



مشخصات نهال خرمالو ایورکا

  • دسته: ارقام نهال خرمالو
  • زادگاه: اروپا
  • زمان رسیدن میوه: آبان ماه
  • طعم میوه : شیرین و گس
  • عمر اقتصادی: 40 سال
  • میزان آبیاری: 1 بار در هفته (در تابستان) 
  • نیاز سرمایی: 100 الی 400 ساعت
  • تراکم کاشت: 500 اصله در هکتار
  • فواصل کاشت: ۵ تا ۶ متر
  • شروع باردهی : از سال سوم و چهارم
  • میزان باردهی: ۲۵ تا ۳۰ تن در هکتار
  • شکل رشد محصول: درشت
  • رنگ محصول: نارنجی و قرمز روشن
  • هسته: دارد
  •  فصل کاشت: اوایل بهمن تا اواخر فروردین ماه

 


مزایای  خرید نهال خرمالو ایورکا از مجموعه نهالستان بیونهال

 1_مشاوره رایگان در زمینه احداث باغات خرمالو

 2_تضمین کیفیت محصول با ضمانت بازگشت کالا

 3_قبول و ارسال سفارشات به تمام نقاط کشور

 4_تبادل وانتقال فعالیت و تجربیات

 5_روش های اصولی و علمی کاشت نهال خرمالو

 6_عرضه نهال باکیفیت و تضمین عاری از آفات


 

خرید نهال

دیدگاه (0)

کسب رتبه 0 ستاره ، از 5 ستاره ، از مجموع 0 نظر ثبت شده
هنوز هیچ دیدگاهی ارسال نشده است.

ارسال دیدگاه

  1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان
امتیاز به این پست:
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک موقعیت شما
  • بیونهال مرجع تخصصی تولید، اصلاح نژاد و عرضه ارقام نهال مثمر و غیر مثمر، ارقام کشت بافت، واریته های کمیاب و لاکچری با رعایت کامل اصول فنی و علمی،
  • شرکت بیونهال با تکیه بر اعتماد مشتریانش توانسته یکی از مهم ترین و بزرگترین قطب ارائه خدمات و محصولات کشاورزی درسطح کشور باشد.
  • محصولاتی که ما تولید میکنیم بدلیل کیفیت کم نظیر آن در بازار بصورت یک انتخاب درست مطرح می شود. بزرگترین سرمایه ما اعتماد چندین ساله و رضایت مشتریان و احترام متقابل بین شرکت و مشتری می باشد.
  • ما همواره بر اصل اعتماد سازی پایبند هستیم که باعث بدست آوردن مشتری وفادار میشود، شرکت بیونهال تمامی محصولات خود را با ضمانت صددرصدی بی قید وشرط ارائه میکند.
  • همین امر سبب شده تا اعتماد و اطمینان قلبی شما عزیزان به همکاری با مجموعه ما فراهم گردد.
جهاد کشاورزی
کشاورزی و منابع طبیعی
موسسه تحقیقات گیاه پزشکی
سازمان فائو
اصلاح و تهیه نهال و بذر
سازمان غذا و دارو
کليه حقوق اين سايت متعلق به بیونهال می‌باشد. [ طراحی و راه اندازی سایت توسط عصر جدید ]

بیونهال