Slider

نهال خرمالو موزی


معرفی نهال خرمالو موزی

نهال خرمالو موزی Banana Persimmon از گونه های کمیاب و بسیار تجاری است که شرایط کشت آن در ایران و سایر نقاط جهان فراهم میباشد، با این حال میوه ای بسیار کمیاب است و در بازار بسیار کمتر دیده میشود، دلیل کمیاب و منحصر به فرد بودن خرمالو موزی همانطور که از نامش پیداست شکل دراز و شبیه موز آن میباشد. نهال خرمالو موزی به دلیل سازگاری بالا و عملکرد خوب آن در برابر سرما و گرما یکی از بهترین نوع نهال خرمالو میباشد. خرمالو موزی دارای‌ پوستی سفت، بلند و نارنجی است، رنگ آن نارنجی کمرنگ تر بوده و شکلی شبیه به موز دارد ، طعم این رقم خرمالو هنگام رسیدن بسیار دلپذیر و خوشمزه میشود و جزو میوه هایی است که به صورت تازه مصرف میشود. نهال خرمالو موزی در آب و هوای معتدل و خنک بهترین رشد و محصول آوری را از خود نشان میدهد.

در این مقاله می خواهیم به اطلاعاتی در مورد نهال خرمالو موزی بپردازیم.
نهال خرمالو موزی از آن دسته نهال های خاص و کمیاب است که با آب و هوای اکثر مناطق ایران سازگاری دارد. زادگاه اصلی این نهال کشور چین و ژاپن می باشد. نام دیگر آن نهال خرمالو موزی یا انبه ای است. این نوع نهال خرمالو دو پایه بوده و بعد از رشد کاملش به 8 الی 12 متر ارتفاع می رسد. نهال خرمالو موزی برای این که بتواند شکوفه دهد به چیزی حدود 100 ساعت سرما نیاز دارد.

 


خرید نهال خرمالو موزی Banana Persimmon از مجموعه نهالستان بیونهال
بمدیریت مهندس مهران نجف زاده 
کلیه نهال های تولیدی این شرکت مطابق با استانداردهای جهانی می باشد ، بیونهال در ارائه خدمات و عرضه اصله نهال به مشتریانش بهترین نوع کیفیت را معرفی میکند.
شما میتوانید نهال خرمالو موزی را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از شرکت بیونهال خریداری کنید.

نهال خرمالو موزی در برابر دمای منفی ۱۲ درجه مقاومت خوبی از خود نشان میدهد و جزو درختان مقاوم به سرما میباشد و سرمای معتدل زمستانه برای افزایش رشد این نهال ضروری است ولی باید دقت شود که دمای خیلی سرد موجب از بین رفتن بافت درخت خواهد شد.

نهال خرمالو موزی برای باردهی بهینه به زمستان های معتدل و نیمه سرد نیاز دارد.
نهال خرمالو موزی در خاکهای شنی لومی رشد بهینه و محصول دهی فوق العاده ای خواهد داشت، از کاشت نهال خرمالو در خاکهای سنگین و آهکی خودداری نمایید زیرا در این رقم خاکها رشد درخت متوقف خواهد شد، برای داشتن درختانی پربار و پر رشد از خاکهایی که نفوذ پذیری مناسب دارند و به طور عالی زهکشی شده باشند استفاده نمایید، در کل خاکهای شنی لومی یکی از مناسب ترین گزینه ها برای کاشت نهال میوه خرمالو میباشد.



نگهداری نهال خرمالو موزی

نهال خرمالو موزی در خاک های رسی با بافت سنگین هم رشد می کند اما بهتر است آن را در گودال های عمیق با خاک های لومی و دارای رطوبت مناسب بکارید و حتما خاک آن را زهکشی کنید. برای آبیاری این نهال نیاز به 2 بار در هفته به میزان 2 الی 3 لیتر آب دارد.
نهال خرمالو موزی در اواخر زمستان الی اوایل بهار به کوددهی نیاز دارد. بهترین کود برای آن کود پوسیده دامی و کود گیاهی می باشد. این نهال را باید از سال دوم به بعد در فصل بهار هرس کنید. آفات و بیماری هایی وجود دارد که به نهال آسیب وارد می کند؛ پس برای جلوگیری از این آسیب باید نهال را در زمان مناسب و به درستی سم پاشی کنید. مگس سفید و تریپس ها از جمله آفات و بیماری هایی می باشند که به این نهال آسیب می زنند.

میوه نهال خرمالو موزی

میوه نهال خرمالو موزی شکلی شبیه به موز و انبه با رنگ نارنجی دارد. جنس پوست آن مانند چرم است. اندازه این خرمالو به 8 سانتی متر می رسد و دارای طعمی شیرین و طبعی گرم می باشد. زمان برداشت خرمالو موزی در اواخر تابستان است.
شما می توانید برای  خرید نهال خرمالو موزی با بهترین کیفیت از طریق تماس با مجموعه نهالستان بیونهال آن را خریداری کنید.

برای شکستن استراحت جوانه های درختان خرمالو موزی ۱۰۰ ساعت سرمای زیر ۷ درجه سانتی گراد نیاز میباشد.
۱_رعایت فاصله مناسب بین نهال های خرمالو مزایای زیادی دارد؛

۲_عدم تداخل ریشه ها در همدیگر؛

۳_رسیدن مواد مغذی و نور خورشید به اندازه کافی به ریشه درختان؛

۴_آسان شدن برداشت محصول در فصل برداشت

مناسب ترین فاصله بین نهال های خرمالو هنگام کاشت باتوجه به شیب زمین و نوع خاک تعیین‌میگردد، فاصله نهال های خرمالو در زمین های غیر مسطح و با شیب ملایم 4/4 و در زمین های صاف و هموار 4.5/5 تعیین میگردد.

یکی‌از نیازهای حیاتی درختان خرمالو موزی نور خورشید میباشد پس هنگام کاشت نهال خرمالو دقت داشته باشید مناطق آفتاب گیر را انتخاب نمایید.
نهال خرمالو به خشکسالی و بی آبی بسیار حساس است پس آبیاری منظم از دیگر‌نیاز های حیاتی برای رشد چشمگیر درختان خرمالو موزی میباشد، نکته قابل ذکر این است که آبیاری بیش از حد موجب کمبود اکسیژن در ریشه خواهد بود و این یک عامل‌مهم در ریزش میوه های روی درخت میباشد.
میزان کوددهی درختان خرمالو به ازای هر‌هکتار ۵ تن‌کود پوسیده دامی میباشد، کوددهی ،تغذیه مناسب،آبیاری منظم،رعایت فاصله بین نهال ها ، نورخورشید و ... از عوامل بسیار مهمی میباشند که در رشد و بارآوری درخت تاثیر بسیار زیادی دارند.
مگس سفید و تریپس از آفات رایج بین‌درختان خرمالو میباشد که به پوست میوه آسیب وارد میکند و باعث تغییر رنگ خرمالو میشود.



مشخصات نهال خرمالو موزی

  • دسته: ارقام نهال خرمالو
  • زادگاه: چین، ژاپن
  • زمان رسیدن میوه: اواخر تابستان
  • طعم میوه : شیرین و گس
  • عمر اقتصادی: 40 سال
  • آب و هوا: نیمه گرمسیر
  • میزان آبیاری: آبیاری: در تابستان 2 بار در هفته
  • نیاز سرمایی: 100  ساعت دمای منفی 7
  • تراکم کاشت: 500 اصله در هکتار
  • فواصل کاشت: 4.5 در 5 متر
  • شروع باردهی : بار دهی از سال دوم
  • شکل رشد محصول: درشت و دراز شبیه موز
  • رنگ محصول: نارنجی
  • وزن میوه: 130 گرم
  • هسته: دارد
  •  فصل کاشت: اوایل آبان ماه تا اواخر اسفند ماه

 


مزایای  خرید نهال خرمالو موزی از مجموعه نهالستان بیونهال

 1_مشاوره رایگان در زمینه احداث باغات خرمالو

 2_تضمین کیفیت محصول با ضمانت بازگشت کالا

 3_قبول و ارسال سفارشات به تمام نقاط کشور

 4_تبادل وانتقال فعالیت و تجربیات

 5_روش های اصولی و علمی کاشت نهال خرمالو

 6_عرضه نهال باکیفیت و تضمین عاری از آفات


 

خرید نهال

دیدگاه (0)

کسب رتبه 0 ستاره ، از 5 ستاره ، از مجموع 0 نظر ثبت شده
هنوز هیچ دیدگاهی ارسال نشده است.

ارسال دیدگاه

  1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان
امتیاز به این پست:
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک موقعیت شما
  • بیونهال مرجع تخصصی تولید، اصلاح نژاد و عرضه ارقام نهال مثمر و غیر مثمر، ارقام کشت بافت، واریته های کمیاب و لاکچری با رعایت کامل اصول فنی و علمی،
  • شرکت بیونهال با تکیه بر اعتماد مشتریانش توانسته یکی از مهم ترین و بزرگترین قطب ارائه خدمات و محصولات کشاورزی درسطح کشور باشد.
  • محصولاتی که ما تولید میکنیم بدلیل کیفیت کم نظیر آن در بازار بصورت یک انتخاب درست مطرح می شود. بزرگترین سرمایه ما اعتماد چندین ساله و رضایت مشتریان و احترام متقابل بین شرکت و مشتری می باشد.
  • ما همواره بر اصل اعتماد سازی پایبند هستیم که باعث بدست آوردن مشتری وفادار میشود، شرکت بیونهال تمامی محصولات خود را با ضمانت صددرصدی بی قید وشرط ارائه میکند.
  • همین امر سبب شده تا اعتماد و اطمینان قلبی شما عزیزان به همکاری با مجموعه ما فراهم گردد.
جهاد کشاورزی
کشاورزی و منابع طبیعی
موسسه تحقیقات گیاه پزشکی
سازمان فائو
اصلاح و تهیه نهال و بذر
سازمان غذا و دارو
کليه حقوق اين سايت متعلق به بیونهال می‌باشد. [ طراحی و راه اندازی سایت توسط عصر جدید ]

بیونهال