Slider

نهال زرد آلو هارمات


معرفی نهال زرد آلوهارمات

نهال زرد آلو هارمات Harmat Apricot از گونه زرد آلو های زودرس و سریع الرشد میباشد که نسبت به ناسازگاری های محیطی مقاومت خوبی از خود نشان میدهد. زرد آلو هارمات از نظر سوددهی در جایگاه خوبی بین سایر زرد آلو ها قرار دارد. منشا اصلی این رقم زرد آلوی خوش طعم‌کشور ایران و قفقاز میباشد.میوه نهال زرد آلو هارمات دارای اندازه ای متوسط ۴۰ تا ۴۵ گرم میباشد، رنگ آن نارنجی ، گوشت آن آبدار شیرین و بسیار خوشمزه و دلچسپ میباشد، هسته زرد آلو هارمات تلخ است و قابل خوردن نمیباشد، از این رقم زرد آلو درشت و خوشمزه بیشتر برای تازه خوری استفاده میشود.

نهال زردآلو هارمات از انواع زردآلو های زودرس می باشد که نسبت به عوامل محیطی مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. این گونه نهال زردآلو از درختان مناطق معتدل گرم به شمار می آید. منشا اصلی این نوع زردآلوی خوش طعم‌کشور ایران و قفقاز می باشد. میوه زردآلوهارمات دارای اندازه ای متوسط ۴۰ تا ۴۵ گرم می باشد. رنگ آن نارنجی ، گوشت آن آبدار شیرین و خوشمزه می باشد.

 


خرید نهال زردآلو هارمات Harmat Apricot از مجموعه نهالستان بیونهال
بمدیریت مهندس مهران نجف زاده 
کلیه نهال های تولیدی این شرکت مطابق با استانداردهای جهانی می باشد ، بیونهال در ارائه خدمات و عرضه اصله نهال به مشتریانش بهترین نوع کیفیت را معرفی میکند.
شما میتوانید نهال زردآلو هارمات را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از شرکت بیونهال خریداری کنید.

 

نهال زرد آلو هارمات پس از کاشت در شرایط خوب ، بارآوری خود را از سال دوم آغاز میکند و از سال پنجم ششم به باردهی اقتصادی میرسد.



کاشت و نگهداری نهال زردآلو هارمات

نهال زردآلو هارمات پس از کاشت ، باردهی خود را از سال دوم آغاز می کند و از سال پنجم و ششم به باردهی اقتصادی می رسد. برای کاشت نهال زردآلو خاکهای شنی لومی مناسب می باشد. این خاکها سبک بوده و دارای تهویه پذیری مناسبی است. همچنین خاک زهکشی خوبی باید داشته باشد. مناسب ترین فاصله برای کاشت نهال زردآلو در زمین های با شیب ملایم ۳×۴ و در زمین های مسطح و هموار ۴×۴ یا ۶×۶ می باشد، رعایت فاصله کاشت باعث می شود نور به اندازه کافی به ریشه و شاخ و برگ درختان برسد و بر مقدار محصول آن تاثیرگذار است.

میزان آبیاری نهال زردآلو هارمات وابسته به شرایط آب و هوایی، میزان بارش در سال ، نوع خاک، فصول مختلف و نیاز درخت متفاوت است. بهتر آن است در تابستان هر هفته یکبار و در پاییز هر ۱۵ روز یکبار آبیاری انجام شود.برای افزایش باردهی و اصلاح فرم درخت، سالیانه درختان باید هرس انجام شود. این کار در دو نوبت انجام خواهد شد. نوبت اول در زمستان برای افزایش باروری و کیفیت میوه، و نوبت دیگر در تابستان برای اصلاح فرم درختان می باشد.

مقدار محصول نهال زردآلو هارمات در هر هکتار ۳۰ تا ۴۰ تن می باشد. میزان کوددهی درختان زرد آلو در هر هکتار ۵ تن کود پوسیده دامی است. زمان مناسب کوددهی از پاییز تا زمستان‌ می باشد.

نهال زردآلو هارمات در برابر شرایط دمایی از خود مقاومت نشان می دهد که بین 12- تا 38+ درجه سانتی گراد می باشد. عمر مفید این درخت به 30 تا 40 سال می رسد. مقدار سرما برای رشد جوانه های نهال زردآلو هارمات نیاز دارند، ۳۰۰ تا ۹۰۰ ساعت سرمای زیر ۷ درجه سانتی گراد می باشد.

از آفات رایج بین درختان زرد آلو می توان شانکر باکتریایی را بیان کرد. البته با سمپاشی اصولی و هرس به موقع میتوان هر گونه آفات را از درختان باغات خود رفع نمایید.

مشخصات میوه نهال زردآلو هارمات

میوه زردآلو هارمات با وزن های متوسط ۴۰ تا ۴۵ گرم می باشد. رنگ آن نارنجی ، گوشت آبدار شیرین و بسیار خوشمزه است. از این نوع زردآلو درشت و خوشمزه بیشتر برای تازه خوری استفاده می شود.

برای  خرید نهال زردآلو هارمات می توانید با مجموعه نهالستان بیونهال تماس حاصل فرمایید.


نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه شود حساسیت بسیار بالای نهال زرد آلو به ایجاد زخم است درواقع وجود کوچکترین خراش روی تنه موجب حمله آفات و بیماری ها به درخت خواهد شد پس قبل از خرید نهال از سالم بودن تنه آن اطمینان حاصل فرمایید.



مشخصات نهال زرد آلوهارمات

  • دسته: ارقام نهال زردآلو
  • زادگاه: ایران-قفقاز
  • زمان رسیدن میوه: اواسط تیر ماه
  • عمر اقتصادی: 35 سال
  • میزان آبیاری: 2 الی 3 لیتر در روز/ یکبار در هفته (تابستان)
  • تحمل سرما: منفی 25 الی 30 درجه
  • فواصل کاشت: 6×6/ 4×4/ 4×3
  • شروع باردهی : از سال دوم و سوم
  • پایه زردآلو : پایه وحشی
  • شکل رشد محصول: گرد
  • رنگ محصول: زرد _نارنجی
  • هسته: دارد
  •  فصل کاشت: اوایل آبان ماه تا اواخر اسفند ماه
  • باردهی: از سال دوم و سوم
  • نیاز سرمایی : 300 الی 900 ساعت

 


مزایای خرید نهال زرد آلوهارمات از مجموعه نهالستان بیونهال

1_مشاوره رایگان در زمینه احداث باغات زردآلو

2_تضمین کیفیت محصول با ضمانت بازگشت کالا

3_قبول و ارسال سفارشات به تمام نقاط کشور

4_تبادل وانتقال فعالیت و تجربیات

5_روش های اصولی و علمی کاشت نهال زردآلو

6_عرضه نهال باکیفیت و تضمین عاری از آفات


 

خرید نهال

دیدگاه (0)

کسب رتبه 0 ستاره ، از 5 ستاره ، از مجموع 0 نظر ثبت شده
هنوز هیچ دیدگاهی ارسال نشده است.

ارسال دیدگاه

  1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان
امتیاز به این پست:
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک موقعیت شما
  • بیونهال مرجع تخصصی تولید، اصلاح نژاد و عرضه ارقام نهال مثمر و غیر مثمر، ارقام کشت بافت، واریته های کمیاب و لاکچری با رعایت کامل اصول فنی و علمی،
  • شرکت بیونهال با تکیه بر اعتماد مشتریانش توانسته یکی از مهم ترین و بزرگترین قطب ارائه خدمات و محصولات کشاورزی درسطح کشور باشد.
  • محصولاتی که ما تولید میکنیم بدلیل کیفیت کم نظیر آن در بازار بصورت یک انتخاب درست مطرح می شود. بزرگترین سرمایه ما اعتماد چندین ساله و رضایت مشتریان و احترام متقابل بین شرکت و مشتری می باشد.
  • ما همواره بر اصل اعتماد سازی پایبند هستیم که باعث بدست آوردن مشتری وفادار میشود، شرکت بیونهال تمامی محصولات خود را با ضمانت صددرصدی بی قید وشرط ارائه میکند.
  • همین امر سبب شده تا اعتماد و اطمینان قلبی شما عزیزان به همکاری با مجموعه ما فراهم گردد.
جهاد کشاورزی
کشاورزی و منابع طبیعی
موسسه تحقیقات گیاه پزشکی
سازمان فائو
اصلاح و تهیه نهال و بذر
سازمان غذا و دارو
کليه حقوق اين سايت متعلق به بیونهال می‌باشد. [ طراحی و راه اندازی سایت توسط عصر جدید ]

بیونهال