Slider

نهال سیب قندک


معرفی نهال سیب قندک

نهال سیب قندک  (candy apple) از ارقام سیب پیوندی بوده،این سیب از انواع نهال سیب اصلاح شده و پر محصول بوده که از سال اول کاشت به بار مینشیند.

درخت سیب قندک توسط دانشگاه کمبریج انگلستان مورد تحقیق و بررسی قرار گرفت و در ایران در دهه هفتاد به بازار نهال ایران توسط مرکز تحقیقاتی و پژوهشی اصلاح بذر و نهال و سازمان جهاد کشاورزی معرفی گردید و از آن پس در نهالستان بیونهال مورد تکثیر و عرضه قرار گرفت.

به ادامه مطلب بپردازیم تا اطلاعاتی درمورد نهال سیب قندک به دست آوریم.

 


خرید نهال سیب قندک از مجموعه نهالستان بیونهال
بمدیریت مهندس مهران نجف زاده 
کلیه نهال های تولیدی این شرکت مطابق با استانداردهای جهانی می باشد ، بیونهال در ارائه خدمات و عرضه اصله نهال به مشتریانش بهترین نوع کیفیت را معرفی میکند.
شما میتوانید نهال سیب قندک را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از شرکت بیونهال خریداری کنید.

 

نهال سیب قندک از جمله درختان سردسیری معتدل و برگ ریز یا خزان کننده میباشد. جوانه ها تخم مرغی شکل با چندین فلس روی هم خوابیده، برگها اره ای یا کنگره ای در داخل جوانه ها از پهنا پیچیده یا لوله شده ، دارای گوشوارک ، گلهای سفید یا صورتی یا قرمز بصورت گرزن ، گلبرگها تا حدودی مدور و پرچمها 15 – 50 با بساکهای معمولا´ زرد رنگ ، تخمدان تحتانی 3 – 5 حفره خامه 2 – 5 عدد در قاعده بهم چسبیده ، میوه پوم معمولا´ بدون سلولهای سنگی ، کاسه گل پایا یاخزان کننده است.



نهال سیب قندک با توجه به شرایط اقلیمی مناسب و نگهداری بهینه از سال اول کاشت به بارآوری محصول میرسد،شایان ذکر است باغداران سیب میبایست کلیه محصولات را در سال اول کاشت نهال از درخت سیب جدا نمایند زیرا عدم توجه به این مهم باعث عدم رشد نهال سیب پیوندی در سال اول خواهد بود.

فاصله ی کاشت درخت سیب قندک در زمینهای باشیب ملایم و مناطق بادگیر بصورت ۴×۴ و ۵/۵×۴ متر کاشت می گردد شایان ذکر است در اراضی مسطح این فاصله بصورت ۵×۵ و ۶×۶ متر کاشت می گردد.

زمان کوددهی درخت سیب قندک پیوندی از اواسط پاییز لغایت اواخر زمستان قابل اجراست و میزان کوددهی سیب قندک در هر هکتار ۵ تن کود پوسیده دامی تعیین می گردد.

میزان آبیاری درخت سیب قندک در فصول مختلف سال و شرایط اقلیمی و آب و هوایی متغیر است،بهینه آنست که به ازای هر روز از فصول بهار دو لیتر و برای فصل های تابستان در ازای هر روز ۳ لیتر آب در نظر گرفته شود.

میزان باردهی درخت سیب قندک در هر هکتار و با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی متغیر است،ولیکن در ازای حدود ۵۰۰ اصله درخت سیب در هکتار عملکردی بیش از ۶۰ تن را داراست.

نهال سیب قندک نسبت به ارقام سیب سنتی و ایرانی از ارتفاع خیلی کمتری بوده و این محصول بدلیل قندک بودن سیب مورد توجه کلیه باغداران سیب میباشد از طرفی این مزیت باعث گردیده که هزینه های برداشت محصول سیب بصورت چشمگیری تقلیل یابد.



مشخصات نهال سیب قندک

زادگاه: دانشگاه کمبریج انگلستان

فاصله کاشت: 4×4/ 5×5

 عمر اقتصادی: 40 سال

شکل میوه: گرد ، صورتی رنگ

قدرت رشد درخت: 3 الی 6 متر

شروع به محصول دهی: از سال اول

وزن میوه: 120 تا 160 گرم

حداکثر عملکرد میوه در هکتار: 60 تن در هکتار

مدت آبیاری: 5 الی 6 هزار متر مکعب آب

مقاومت در برابر آفت: مقاوم

گرده افشان: با حشرات و باد

 


مزایای  خرید نهال سیب قندک از مجموعه نهالستان بیونهال

1_مشاوره رایگان در زمینه احداث باغات سیب

2_تضمین کیفیت محصول با ضمانت بازگشت کالا،

3_قبول و ارسال سفارشات به تمام نقاط کشور

4_تبادل و انتقال فعالیت و تجربیات

5_روش های اصولی و علمی کاشت نهال سیب

6_عرضه نهال باکیفیت و تضمین عاری از آفات


 

خرید نهال

دیدگاه (0)

کسب رتبه 0 ستاره ، از 5 ستاره ، از مجموع 0 نظر ثبت شده
هنوز هیچ دیدگاهی ارسال نشده است.

ارسال دیدگاه

  1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان
امتیاز به این پست:
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک موقعیت شما
  • بیونهال مرجع تخصصی تولید، اصلاح نژاد و عرضه ارقام نهال مثمر و غیر مثمر، ارقام کشت بافت، واریته های کمیاب و لاکچری با رعایت کامل اصول فنی و علمی،
  • شرکت بیونهال با تکیه بر اعتماد مشتریانش توانسته یکی از مهم ترین و بزرگترین قطب ارائه خدمات و محصولات کشاورزی درسطح کشور باشد.
  • محصولاتی که ما تولید میکنیم بدلیل کیفیت کم نظیر آن در بازار بصورت یک انتخاب درست مطرح می شود. بزرگترین سرمایه ما اعتماد چندین ساله و رضایت مشتریان و احترام متقابل بین شرکت و مشتری می باشد.
  • ما همواره بر اصل اعتماد سازی پایبند هستیم که باعث بدست آوردن مشتری وفادار میشود، شرکت بیونهال تمامی محصولات خود را با ضمانت صددرصدی بی قید وشرط ارائه میکند.
  • همین امر سبب شده تا اعتماد و اطمینان قلبی شما عزیزان به همکاری با مجموعه ما فراهم گردد.
جهاد کشاورزی
کشاورزی و منابع طبیعی
موسسه تحقیقات گیاه پزشکی
سازمان فائو
اصلاح و تهیه نهال و بذر
سازمان غذا و دارو
کليه حقوق اين سايت متعلق به بیونهال می‌باشد. [ طراحی و راه اندازی سایت توسط عصر جدید ]

بیونهال