Slider

نهال شلیل زرد مشهد


معرفی نهال شلیل زرد مشهد

نهال شلیل زرد مشهد Mashhad Yellow Nectarine به دلیل داشتن میوه شبیه هلو زرد رنگ بودن آن مشهور است این رقم از ارقام بومی  ایرانی میباشد بسیار پر بار بوده و میوه آن دارای طعمی شیرین و آبدار است نهال شلیل زرد مشهد زودبازده از ارقام شلیل اصلاح شده بوده،این شلیل از انواع نهال شلیل اصلاح شده و پر محصول بوده که از سال اول کاشت به بار مینشیند.

منشا اصلی آن کشور ایران میباشد.

نهال شلیل زرد مشهد، از ارقام تجاری و اصلاح شده محسوب می شود و بومی کشور ایران می باشد. اواخر ماه فروردین گل های این نهال ظاهر می شوند. این نهال، زوده بازده بوده و معمولا از همان سال اول کاشت شروع به باردهی می کند؛ و در سال پنجم کاشت به توجیه اقتصادی می رسد. نهال شلیل زرد مشهد درسته ی نهال های دیرگل قرار می گیرد و دوره گلدهی آن معمولا ۱۵ روز می باشد. از نظر تحمل خشکی این گونه در واریته نیمه متحمل قرار می گیرد. این نهال قد کوتاهی دارد و ارتفاع آن پس از رشد به ۳ تا ۴ متر می رسد.

 


خرید نهال شلیل زرد مشهد Mashhad Yellow Nectarine از مجموعه نهالستان بیونهال
بمدیریت مهندس مهران نجف زاده 
کلیه نهال های تولیدی این شرکت مطابق با استانداردهای جهانی می باشد ، بیونهال در ارائه خدمات و عرضه اصله نهال به مشتریانش بهترین نوع کیفیت را معرفی میکند.
شما میتوانید نهال شلیل زرد مشهد را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از شرکت بیونهال خریداری کنید.

 


کاشت و پرورش نهال شلیل زرد مشهد

مناطق معتدل، نیمه سردسیر و کوهستانی برای کاشت نهال شلیل زرد مشهد مناسب می باشند. این نهال شلیل، نمی تواند دمای بیشتر از ۳۱ درجه را تحمل کند و دمای مناسب برای رشد این نهال دمای کم تر از ۲۰ درجه می باشد. زمان مناسب برای کود دهی نهال شلیل زرد مشهد اواخر پاییز تا اوایل زمستان می باشد و میزان مناسب کود برای هر هکتار زمین زیر کشت این نهال، ۱۰ تن کود پوسیده دامی می باشد. برای باردهی این گونه نیز به ازای هر ۳۰ نهال یک نهال گرده افشان نیاز می باشد.

میوه نهال شلیل زرد مشهد

نهال شلیل زرد مشهد میوه ای گرد و کمی کشیده با پوستی به رنگ سفید متمایل به سبز و زرد دارد. این شلیل طعم و عطر بی نظیری داشته و در اواخر تیر ماه قابل برداشت می باشد. این میوه ی خوشمزه وزنی بین ۸۳ تا ۱۰۰ گرم دارد و به مدت سه ماه می توان آن را در انبارها نگهداری کرد. گوشت شلیل زرد مشهد، به هسته ی آن چسبیده است. شلیل زرد را علاوه بر تازه خوری می توان برای تهیه انواع کمپوت و آبمیوه مورد استفاده قرار داد.

برای  خرید نهال شلیل زرد مشهد می توان از طریق تماس با مجموعه نهالستان بیونهال اقدام کرد.

هلو و شلیل از جمله درختان هسته داری هستند که دارای عمر اقتصادی پایین‌تری نسبت به سایر درختان میوه اند. این درختان به طور عمده در بسیاری از باغات میوه در سراسر ایران کشت و برداشت می‌شوند. این میوه‌ها همچنین میزبان بسیار مناسبی برای آفات و بیماری‌های گوناگون به شمار می‌روند. از این رو سمپاشی به موقع آن از این آفت ها حفاظت میکند .

میوه  شلیل زرد مشهد یکی از خوشمزه ترین انواع شلیل هاست این نوع میوه واکسن های مختلفی دارد که کمتر از 12 سال در ایران کشت می شود. نهال شلیل می تواند در آب و هوای نیمه خشک زنده بماند ، اما دمای بالاتر از 31 درجه سانتیگراد می تواند به نهال آسیب برساند و باعث خشک شدن آن شود. این نوع درخت شلیل در دمای زیر 20 درجه به خوبی رشد می کند و می تواند هوای سرد را در مناطق سرد تحمل کند.

از افات و بیماری شلیل معمول و کنترل آنها پوسیدگی قهوه ای : سمپاشی مس تثبیت شده و یا بردو در طی زمستان در کنترل این بیماری موثر است . پوسیدگی طوقه : از این بیماری با دور نگه داشتن طوقه درخت از خیس شدن توسط آب ابیاری می توان جلوگیری نمود. پیچیدگی برگ شلیل: در زمان خواب درختان از ترکیبات مسی برای کنترل این بیماری استفاده می شود.



مشخصات نهال شلیل زرد مشهد

  • دسته: ارقام نهال شلیل
  • زادگاه: ایرانی
  • گلدهی: دیرگل
  • عمر اقتصادی: 12 تا 25 سال
  • میزان باردهی: 50 تن در هکتار
  • شکل میوه: شبیه میوه هلو زرد رنگ 
  • آبیاری: در بهار هر ۱۰ روز یک بار و در تابستان هر هفته یک بار به ازای هر نهال ۱۰ لیتر
  • شریک جنسی (گرده افشان): به ازای هر ۳۰ نهال یک نهال گرده افشان از ارقام شلیل
  • مقاومت به سرما: دمای 30/25 درجه زیر صفر
  • نوع مصرف: تازه خوری
  • پایه: Gf /Gn/ آلو وحشی/ شفتالو
  • فاصله کاشت: 3/3
  • انبارداری: 3 ماه
  • تحمل خشکی: سرما و خشکی
  • زمان رسیدن:اواخر تیر ماه
  • آفات و بیماری ها: آنفراکتوز، کرم خراط

 

مزایای  خرید نهال شلیل زرد مشهد از مجموعه نهالستان بیونهال

1_مشاوره رایگان در زمینه احداث باغات شلیل

2_تضمین کیفیت محصول با ضمانت بازگشت کالا،

3_قبول و ارسال سفارشات به تمام نقاط کشور

4_تبادل وانتقال فعالیت و تجربیات،

5_روش های اصولی و علمی کاشت نهال شلیل

6_عرضه نهال باکیفیت و تضمین عاری از آفات


 

خرید نهال

دیدگاه (0)

کسب رتبه 0 ستاره ، از 5 ستاره ، از مجموع 0 نظر ثبت شده
هنوز هیچ دیدگاهی ارسال نشده است.

ارسال دیدگاه

  1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان
امتیاز به این پست:
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک موقعیت شما
  • بیونهال مرجع تخصصی تولید، اصلاح نژاد و عرضه ارقام نهال مثمر و غیر مثمر، ارقام کشت بافت، واریته های کمیاب و لاکچری با رعایت کامل اصول فنی و علمی،
  • شرکت بیونهال با تکیه بر اعتماد مشتریانش توانسته یکی از مهم ترین و بزرگترین قطب ارائه خدمات و محصولات کشاورزی درسطح کشور باشد.
  • محصولاتی که ما تولید میکنیم بدلیل کیفیت کم نظیر آن در بازار بصورت یک انتخاب درست مطرح می شود. بزرگترین سرمایه ما اعتماد چندین ساله و رضایت مشتریان و احترام متقابل بین شرکت و مشتری می باشد.
  • ما همواره بر اصل اعتماد سازی پایبند هستیم که باعث بدست آوردن مشتری وفادار میشود، شرکت بیونهال تمامی محصولات خود را با ضمانت صددرصدی بی قید وشرط ارائه میکند.
  • همین امر سبب شده تا اعتماد و اطمینان قلبی شما عزیزان به همکاری با مجموعه ما فراهم گردد.
جهاد کشاورزی
کشاورزی و منابع طبیعی
موسسه تحقیقات گیاه پزشکی
سازمان فائو
اصلاح و تهیه نهال و بذر
سازمان غذا و دارو
کليه حقوق اين سايت متعلق به بیونهال می‌باشد. [ طراحی و راه اندازی سایت توسط عصر جدید ]

بیونهال