Slider

نهال شلیل شبرنگ


معرفی نهال شلیل شبرنگ

نهال شلیل شبرنگ Color Night Nectarine یا شلیل شفترنگ از بهترین نوع شلیل ها شناخته میشود به دلیل داشتن میوه شبیه شبرنگ به این اسم مشهور است این نوع شلیل بسیار پربار بوده و از ارقام زودبازده به حساب می آید بسیار بازار پسند است میوه آن بسیار شیرین و پرآب است.این رقم کاملا بومی ایرانی بوده و در بین باغداران از اهمیت اقتصادی بالایی برخوردار است . زمان گلدهی این درخت با توجه به شرایط اقلیمی و محل کاشت متفاوت خواهد بود؛ اما در حالت عادی و به طور کلی، گلدهی این نهال در اواسط فصل بهار و یا در فروردین ماه صورت خواهد گرفت.

منشا اصلی آن کشور ایران میباشد .

در این مقاله می خواهیم به اطلاعاتی در مورد نهال شلیل شبرنگ بپردازیم.
نهال شلیل شبرنگ از خانواده نهال های شلیل می باشد. این نهال از پیوند نهال هلو و نهال آلوچه می باشد. این نهال بسیار سریع رشد می کند و باردهی اش زیاد است. از این رو می توان گفت از نظر باردهی زیادی که دارد، نهالی به صرفه برای باغداران و کشاورزان است.

 


خرید نهال شلیل شبرنگ Color Night Nectarine از مجموعه نهالستان بیونهال
بمدیریت مهندس مهران نجف زاده 
کلیه نهال های تولیدی این شرکت مطابق با استانداردهای جهانی می باشد ، بیونهال در ارائه خدمات و عرضه اصله نهال به مشتریانش بهترین نوع کیفیت را معرفی میکند.
شما میتوانید نهال شلیل شبرنگ را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از شرکت بیونهال خریداری کنید.

 

نهال شلیل شبرنگ پر محصول است و از همان سال اول کاشت به بار می‌نشیند؛ استفاده از این نهال می‌تواند بازدهی اقتصادی و سود بسیار خوبی را برای پرورش دهنده و باغدار به همراه داشته باشد و باعث شود تا بخش مهمی از هزینه‌های باغدار، در همان سال اول کاشت، برگردد.رشد درخت نهال شلیل شبرنگ حدودا 6 متر خواهد بود؛ این موضوع بیانگر قدرت رشد مناسب نهال شلیل شبرنگ است.



نگهداری نهال شلیل شبرنگ

نهال شلیل شبرنگ بسیار مناسب برای منطقه سرد می باشد و می تواند تا دمای -25 الی -30 درجه سانتی گراد را تحمل کند؛ به همین دلیل باغداران و کشاورزانی که در منطقه های سردسیر هستند، با  خرید نهال شلیل شبرنگ می توانند صاحب میوه های زیادی از این نهال شوند. یکی از شروط باردهی مطلوب نهال شلیل شبرنگ، نگهداری مناسب از آن است.
این نهال را باید در خاک زهکشی شده و شنی کاشت. بین هر نهال شلیل نهایتا باید 3 متر فاصله باشد.
این نهال شلیل را باید در فصل های بهار و تابستان روزی یا هر یک روز در میان آبیاری کنید.

میوه نهال شلیل شبرنگ

میوه این نهال از میوه خانواده هلو می باشد. فقط تنها فرقی که دارد این است که پوست آن پُرز ندارد و براق است. هسته ای میوه نسبتا بزرگ است. در کل اکثر نهال هایی که هسته میوه آن ها بزرگ است، در مناطق سردسیر طاقت پذیر می باشند.
این میوه مزه ی شیرینی دارد. شکل آن کاملا گرد نیست و کمی حالت کشیده دارد.

شلیل شبرنگ بسیار خاصیت دارد. این میوه به دلیل داشتن فیبر بالا باعث می شود تا آب بدن ما تا مدت زیادی تامین شود. این میوه باعث جذب آهن در بدن می شود زیرا سرشار از ویتامین C است و به دلیل داشتن کلروژنیک از سرطان جلوگیری می کند.
زمان برداشت میوه این نهال از اواخر تیر ماه شروع می شود تا اواسط مرداد ماه ادامه دارد.

عمر اقتصادی این درخت بین 10 الی 15 سال میباشد این نهال نیز در بین بعضی از آفات مقاوم میباشد .

 این درخت به 2.5 تا 7.5 متر مکعب آب نیاز دارد تا بتواند نیازهای آبی‌اش را برطرف کند؛ در آبیاری درخت زیاده روی نکنید زیرا ضرر زیادی به نهال زده خواهد شد و ممکن است رشد آن را مختل کند. آفات تاثیر زیادی را بر روی رشد درختان خواهند گذاشت؛ برخی از نهال‌ها وجود دارند که در صورت زخمی شدن، به راحتی مورد حمله شدید آفات قرار می‌گیرند؛ در این حالت باید حتما سمپاشی انجام شود.

مدت آبیاری این درخت را می‌توان به صورت هفته‌ای و دوره‌ای حساب کرد؛ اگر بخواهیم مدت آبیاری درخت شلیل شبرنگ را به صورت دوره‌ای حساب کنیم، باید بگوییم که این درخت برای رشد نیاز به 2.5 تا 7.5 متر مکعب آب در طول یک سال خواهد داشت.

در حالی که اگر بخواهیم به صورت هفته‌ای حساب کنیم و کاری به دوره و سال نداشته باشیم، این درخت برای رفع نیازهای آبی خود، به هفته‌ای 10 لیتر آب نیاز خواهد داشت؛ دقت داشته باشید که در آبیاری این درخت ضمن توجه به فصول سال، به هیچ عنوان زیاده روی نکنید و به اندازه نیاز آبیاری را انجام دهید.



مشخصات نهال شلیل شبرنگ

  • دسته: ارقام نهال شلیل
  • زادگاه: ایران
  • گلدهی: زود گل
  • عمر اقتصادی:  عمر اقتصادی: 10 الی 15 سال
  • میزان باردهی: 35 تن در هکتار
  • شکل میوه: گرد _ قرمز 
  • آبیاری: 20 لیتر آب در 20 روز
  • شریک جنسی (گرده افشان): خود بارور
  • مقاومت به سرما: دمای 30/25 درجه زیر صفر
  • نوع مصرف: تازه خوری
  • پایه: Gf /Gn/ آلو وحشی/ شفتالو بذری
  • فاصله کاشت: 3/3_4/4
  • انبارداری: 2 ماه
  • تحمل خشکی:  مقاومت بالا به سرما
  • زمان رسیدن:  اواخر تیر ماه تا اواسط مرداد ماه

 

مزایای خرید نهال شلیل شبرنگ از مجموعه نهالستان بیونهال

1_مشاوره رایگان در زمینه احداث باغات شلیل

2_تضمین کیفیت محصول با ضمانت بازگشت کالا،

3_قبول و ارسال سفارشات به تمام نقاط کشور

4_تبادل وانتقال فعالیت و تجربیات،

5_روش های اصولی و علمی کاشت نهال شلیل

6_عرضه نهال باکیفیت و تضمین عاری از آفات


 

خرید نهال

دیدگاه (0)

کسب رتبه 0 ستاره ، از 5 ستاره ، از مجموع 0 نظر ثبت شده
هنوز هیچ دیدگاهی ارسال نشده است.

ارسال دیدگاه

  1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان
امتیاز به این پست:
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک موقعیت شما
  • بیونهال مرجع تخصصی تولید، اصلاح نژاد و عرضه ارقام نهال مثمر و غیر مثمر، ارقام کشت بافت، واریته های کمیاب و لاکچری با رعایت کامل اصول فنی و علمی،
  • شرکت بیونهال با تکیه بر اعتماد مشتریانش توانسته یکی از مهم ترین و بزرگترین قطب ارائه خدمات و محصولات کشاورزی درسطح کشور باشد.
  • محصولاتی که ما تولید میکنیم بدلیل کیفیت کم نظیر آن در بازار بصورت یک انتخاب درست مطرح می شود. بزرگترین سرمایه ما اعتماد چندین ساله و رضایت مشتریان و احترام متقابل بین شرکت و مشتری می باشد.
  • ما همواره بر اصل اعتماد سازی پایبند هستیم که باعث بدست آوردن مشتری وفادار میشود، شرکت بیونهال تمامی محصولات خود را با ضمانت صددرصدی بی قید وشرط ارائه میکند.
  • همین امر سبب شده تا اعتماد و اطمینان قلبی شما عزیزان به همکاری با مجموعه ما فراهم گردد.
جهاد کشاورزی
کشاورزی و منابع طبیعی
موسسه تحقیقات گیاه پزشکی
سازمان فائو
اصلاح و تهیه نهال و بذر
سازمان غذا و دارو
کليه حقوق اين سايت متعلق به بیونهال می‌باشد. [ طراحی و راه اندازی سایت توسط عصر جدید ]

بیونهال