Slider

نهال پسته اکبری


معرفی نهال پسته اکبری

پسته اکبری به دلیل داشتن میوه ممتاز و با شکل کشیده و درشت و خوش شکل از بهترین نوع پسته در ایران است این ارقام به دلیل راحت پوست شدن میوه آن جزء بهترین ها میباشد . این نوع پسته صادراتی بوده و در بازار پسته اهمیت زیادی دارد .پسته اکبری بومی بوده و کاملا ایرانی میباشد . از نظر شکل ظاهری پسته اکبری در دسته پسته‌های بادامی جای دارد. درصد پسته‌های خندان پسته اکبری بالا است. مغز پسته اکبری به رنگ بنفش و قهوه‌‌ای است.  رنگ پوست آن نیز کرم استخوانی تیره است.

منشا اصلی آن ایران است .

در این مقاله می خواهیم به اطلاعاتی در مورد نهال پسته اکبری بپردازیم.
نهال پسته اکبری یکی از ارقام تجاری و بسیار پربار در بین انواع نهال پسته می باشد. این نهال به دلیل قدرت رشد بالا و قابلیت کاشت با تراکم زیاد، مورد توجه باغداران زیادی قرار گرفته است. علاوه بر این، نهال پسته اکبری از نظر اقتصادی بسیار به صرفه می باشد و از میوه آن برای صادرات استفاده می شود. ارتفاع این نهال بعد از رشد کامل به 5 متر می رسد. این نهال برای شکوفه دادن و بیدار شدن از خواب زمستانی نیاز به 1200 الی 1500 ساعت سرما نیاز دارد.

 


خرید نهال پسته اکبری از مجموعه نهالستان بیونهال
بمدیریت مهندس مهران نجف زاده 
کلیه نهال های تولیدی این شرکت مطابق با استانداردهای جهانی می باشد ، بیونهال در ارائه خدمات و عرضه اصله نهال به مشتریانش بهترین نوع کیفیت را معرفی میکند.
شما میتوانید نهال پسته اکبری را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از شرکت بیونهال خریداری کنید.


نگهداری نهال پسته اکبری

این نهال برای این که به خوبی به ثمر بنشیند و باری با کیفیت داشته باشد، نیاز به نگهداری دارد.
کاشت نهال پسته اکبری در خاک شور مشکلی ندارد. حتی بهتر است برای داشتن رشدی خوب خاک نهال مقداری شور باشد. این نهال به روزانه حدود 6 الی 8 ساعت نور آفتاب نیاز دارد. برای این که نهال دچار مشکل نشود بهتر است آن ها را با فاصله های 4 در 4 متر در زمین های صاف کاشت. برای داشتن رشدی مطلوب نیاز به کوددهی دارد. بهترین کود برای این نهال کود پوسیده دامی می باشد.
برای آبیاری نهال پسته اکبری باید در فصل بهار روزانه 2 لیتر آب و در فصل تابستان روزانه 3 لیتر آب به نهال داده شود. برای باردهی بهتر این نهال باید آن را در فصل زمستان هرس کنید. این نهال مقاومت بسیار بالایی در برابر آفات و بیماری ها دارد؛ اما باز هم باید در زمان مناسب و به درستی سم پاشی انجام گیرد.

میوه نهال پسته اکبری

میوه نهال پسته اکبری به خاطر درشت بودنش بسیار بازار پسند است و از آن برای صادرات استفاده می شود. وزن این میوه 3 الی 5 گرم می باشد. مغز پسته اکبری به رنگ بنفش و قهوه ای است و منشا آن رفسنجان است. زمان برداشت آن در اواخر تابستان می باشد. آفت افلاتکسین در روز های آخر فصل برداشت محصول ظاهر می شود. برای جلوگیری از این آفت باید در زمان مناسب محصول را برداشت کنید.

شما می توانید برای  خرید نهال پسته اکبری با بهترین کیفیت از طریق تماس با مجموعه نهالستان بیونهال آن را خریداری کنید.

از نظر زمان گل‌دهی پسته اکبری در دسته پسته‌های دیرگل جا دارد. از نظر زمان رسیدن نیز پسته اکبری در دسته پسته‌های دیررس قرار می‌گیرد. پسته اکبری در اواخر تابستان آماده برداشت می‌شود. اندازه پسته اکبری بین انس ۲۰ تا ۲۸ است. اگرچه انس ۱۸ پسته اکبری نیز در مقادیر کم وجود دارد، ولی قیمت آن بالا است و کالایی لوکس به حساب می‌آید.

پسته اکبری از ارقام تجاری مهم در حوزه آجیل های لوکس میباشد به دلیل داشتن سایز درشت حائز اهمیت است ایران تنها تولید کننده پسته اکبری در جهان است این نوع پسته بیشتر در منطقه فیض‌آباد خراسان، رفسنجان و انار سیرجان برداشت می‌شود. مناسب ترین پسته برای صادرات به کشور های مختلف از جمله کشور های عربی است تقریبا با پسته احمد آقایی در یک گروه قرار دارد . در این نهالستان با بهترین متد های کشاورزی کاشت پسته تولید و عرضه میشود .

پسته اکبری نسبت به دیگر پسته‌ها بیشتر بر روی درخت تا زمان رسیدن و برداشت باقی می‌ماند و در آخرین روزهای فصل برداشت بیشترین آفت افلاتکسین جذب این نوع پسته می‌شود. باید به آن توجه کرد و در وقت مناسب آن بهترین نوع آفت کش را استفاده کرد .در عین حال صادرات آن برای بازار کشورهای هند و عربی گزینه مناسبی می‌باشد.



مشخصات نهال پسته اکبری

  • کشور سازنده: ایران _ استان کرمان_رفسنجان
  • دیرگل/ دیررس
  • مقاومت بالا به سرما
  • فاصله کاشت: 4 در 4 متر
  • عمر اقتصادی: 100 سال
  • قدرت رشد درخت: بالا
  • شکل میوه: بیضی درشت
  • وزن میوه: 3 الی 5 گرم
  • رنگ مغز میوه: بنفش و قهوه ای
  • ضخامت پوست چوبی: پوست  تقریبا نازک
  • آبیاری: در بهار روزی 2 لیتر، در تابستان روزی 3 لیتر
  • مقاومت در برابر آفت: دارای مقاومت بالا
  • شروع به محصول دهی: از 3 تا 5 سال 
  • نیاز کود : کود 10-10-10 دارای مواد معدنی و ارگانیک مانند ازت، فسفر، پتاس کلسیم، آهن و منیزیم

 


مزایای  خرید نهال پسته اکبری از مجموعه نهالستان بیونهال

1_مشاوره رایگان در زمینه احداث باغات پسته

2_تضمین کیفیت محصول با ضمانت بازگشت کالا،

3_قبول و ارسال سفارشات به تمام نقاط کشور

4_تبادل وانتقال فعالیت و تجربیات،

5_روش های اصولی و علمی کاشت نهال پسته

6_عرضه نهال باکیفیت و تضمین عاری از آفات


 

خرید نهال

دیدگاه (0)

کسب رتبه 0 ستاره ، از 5 ستاره ، از مجموع 0 نظر ثبت شده
هنوز هیچ دیدگاهی ارسال نشده است.

ارسال دیدگاه

  1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان
امتیاز به این پست:
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک موقعیت شما
  • بیونهال مرجع تخصصی تولید، اصلاح نژاد و عرضه ارقام نهال مثمر و غیر مثمر، ارقام کشت بافت، واریته های کمیاب و لاکچری با رعایت کامل اصول فنی و علمی،
  • شرکت بیونهال با تکیه بر اعتماد مشتریانش توانسته یکی از مهم ترین و بزرگترین قطب ارائه خدمات و محصولات کشاورزی درسطح کشور باشد.
  • محصولاتی که ما تولید میکنیم بدلیل کیفیت کم نظیر آن در بازار بصورت یک انتخاب درست مطرح می شود. بزرگترین سرمایه ما اعتماد چندین ساله و رضایت مشتریان و احترام متقابل بین شرکت و مشتری می باشد.
  • ما همواره بر اصل اعتماد سازی پایبند هستیم که باعث بدست آوردن مشتری وفادار میشود، شرکت بیونهال تمامی محصولات خود را با ضمانت صددرصدی بی قید وشرط ارائه میکند.
  • همین امر سبب شده تا اعتماد و اطمینان قلبی شما عزیزان به همکاری با مجموعه ما فراهم گردد.
جهاد کشاورزی
کشاورزی و منابع طبیعی
موسسه تحقیقات گیاه پزشکی
سازمان فائو
اصلاح و تهیه نهال و بذر
سازمان غذا و دارو
کليه حقوق اين سايت متعلق به بیونهال می‌باشد. [ طراحی و راه اندازی سایت توسط عصر جدید ]

بیونهال