Slider

نهال گردو دماوند


معرفی نهال گردو دماوند

نهال گردو دماوند damavand walnut از درختان پرثمر و کم دردسر در زمینه باغداری است که اگر به خوبی و در زمین مناسب و نرم کاشت شود ، می‌تواند بیشترین درآمد را داشته باشد.

نهال گردوی دماوند از گردوهای اصیل ایرانی است که در منطقه دماوند پرورش داده می‌شود. نهال گردو دماوند ،در مناطقی با آب و هوای معتدل مثل دماوند  و همچنین اکثر مناطق سرد  و معتدل کشور مثل ، آذربایجان ، کردستان، کهگیلویه ‌و بویراحمد ، جنوب استان فارس ، شهرکرد ،آستارا و دیگر مناطقی که آب و هوایی از این قبیل دارند به خوبی رشد و ثمره می‌دهد.

در ادامه می‌خواهیم همه چیز درباره خصوصیات و مشخصات نهال گردو دماوند را مطرح کنیم.

 


خرید نهال گردو دماوند از مجموعه نهالستان بیونهال
بمدیریت مهندس مهران نجف زاده 
کلیه نهال های تولیدی این شرکت مطابق با استانداردهای جهانی می باشد ، بیونهال در ارائه خدمات و عرضه اصله نهال به مشتریانش بهترین نوع کیفیت را معرفی میکند.
شما میتوانید نهال گردو دماوند را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از شرکت بیونهال خریداری کنید.

 

یکی از بهترین نها‌ل‌ها برای کشت در بیشتر نقاط ، به خصوص نقاط سردسیری کشور می باشد. 

میوه درخت گردو دارای روغن فراوانی است که سرشار از امگا3، ویتامین و موادمعدنی است و برای مراقبت از پوست ، مو و جلوگیری از بیماری‌های قلبی  و … ، بسیار مفید است.

عملکرد درخت گردو در مناطق سردسیری مناسب است و دمای هوای چهل درجه سانتی گراد، باعث می شود که پوست سبز گردو دچار آفتاب سوختگی شود و مغز آن به صورت چروکیده شود. 

میزان باردهی درخت گردو در مناطق گرمسیر بسیار کم و بی کیفیت است اما برعکس اگر در مناطق سردسیری کشت شود  و به خوبی به آن رسیدگی شود می توان گفت در هر هکتار باغ ، چیزی حدود ده تن گردوی مرغوب می‌توان برداشت کرد.



شکل میوه آن بیضی شکل و رنگ مغز گردو قهوه‌ای متمایل به زرد است. همچنین ضخامت پوست چوبی میوه درخت گردو دماوند متوسط است و کاغذی نیست.

نحوه کاشت و داشت نهال گردوی دماوند به این صورت است که نهال  را در گودال به عمق نیم متر تا هفتاد و پنج سانتی‌متر کشت می‌کنند و بعد از پنج یا شش سال میوه می‌دهد.

ارتفاع درخت گردو حدودا تا  بیست و پنج متر ،هم رشد می‌کند و عمری از نود سال به بالا دارند. این درخت وقتی که به رشد کافی برسد، در هرسال ، حداقل سی الی چهل کیلوگرم محصول می‌دهد. ارتفاع نهال گردو برای کاشت ، حداقل یک متر است.

نهال گردوی دماوند ، برای رشد بهتر و تاثیر بهتر در ثمره دادن ، نیاز به سرمایی در حدود 600 تا 700 ساعت بین پنج تا ده درجه در فصل های زمستان و پاییز دارد  تا به بار بنشیند. در حقیقت  میزان باردهی نهال گردو دماوند ، در مکان‌هایی که زمستان سردتری دارند، خیلی بیشتر از مکان‌های گرمتر است. یعنی  می‌تواند از سه و نیم تن در هکتار به بالاتر میوه تولید کند.

نهال گردو دماوند ، دارای ریشه‌های بزرگ و طولانی است که در عمق زمین و همچنین در محوطه های اطراف  پیشروی دارند ، به طوری که گاهی تا هفت متر نیز از درخت فاصله می‌گیرند.

برای طول عمر بیشتر و باردهی بهتر آن و به دلیل داشتن ریشه های بزرگ ، بهتر است در خاک‌های سبک و آهکی کاشت شود چرا که خاک‌های سفت و سنگین و فشرده به خاطر داشتن رطوبت راکد، زمینه را برای پوسیده شدن ریشه‌های گیاه ، فراهم می‌کند و از طول عمر گیاه می‌کاهد.

قبل از کاشت نهال گردو دماوند ، باید خاک زمین از لحاظ مواد معدنی مثل پتاسیم ،فسفر ،آهن ، روی و … آزمایش شود. و این مواد باید همراه خاک در پای نهال گردوی دماوند باشد چرا که تقویت خاک قبل از کشت نهال تأثیر بسیار زیادی بر روی تقویت نهال دارد.

میزان باردهی درخت گردو ، بستگی به  طریقه نگهداری از آن دارد. در طول رشد نهال گردو دماوند ، زمان هایی را میگذراند که نباید از آبیاری و کوددهی آن غافل شد ، چرا که به شدت بر روی ثمر سال و سال‌های بعد تأثیر می‌گذارد. میزان آب مصرفی به شرایط محیطی درخت و همچنین سن و سال کاشت آن و قدرت رشد و عملکرد گردو بستگی دارد و حداقل هفت و حداکثر دوازده روز  یکبار  باید آبیاری انجام گیرد.



مشخصات نهال گردو دماوند

  • قدرت رشد درخت: متوسط / قوی
  • تراکم شاخه: باز / متراکم
  • عادت رشد: گسترده
  • حداکثر عملکرد میوه: ۳ /۳.۵ تن در هکتار
  • وزن میوه : ۱۳.۰۹
  • وزن مغز میوه : ۶.۲۲ درصد
  • مغز میوه : ۴۷ %
  • شکل میوه : بیضی کشیده
  • رنگ مغز میوه : قهوه ای روشن
  • ضخامت پوست چوبی : متوسط
  • چسبندگی دو نیمه پوست چوبی : متوسط
  • سهولت جدا شدن مغز از پوسته چوبی : متوسط
  • ریزش گل ماده PFA: خیلی کم
  • وضعیت دیکو گامی : پروتاندر
  •  مقاومت شاخه و میوه به بیماری بلایت : نسبتا حساس
  • مقاومت به بیماری انتراکتوز: مقاوم

 


مزایای  خرید نهال گردو دماوند از نهالستان بیونهال

1_مشاوره رایگان در زمینه احداث باغات گردو

2_تضمین کیفیت محصول با ضمانت بازگشت کالا

3_قبول و ارسال سفارشات به تمام نقاط کشور

4_تبادل و انتقال فعالیت و تجربیات

5_روش های اصولی و علمی کاشت نهال گردو

6_عرضه نهال باکیفیت و تضمین عاری از آفات


 

خرید نهال

دیدگاه (0)

کسب رتبه 0 ستاره ، از 5 ستاره ، از مجموع 0 نظر ثبت شده
هنوز هیچ دیدگاهی ارسال نشده است.

ارسال دیدگاه

  1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان
امتیاز به این پست:
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک موقعیت شما
  • بیونهال مرجع تخصصی تولید، اصلاح نژاد و عرضه ارقام نهال مثمر و غیر مثمر، ارقام کشت بافت، واریته های کمیاب و لاکچری با رعایت کامل اصول فنی و علمی،
  • شرکت بیونهال با تکیه بر اعتماد مشتریانش توانسته یکی از مهم ترین و بزرگترین قطب ارائه خدمات و محصولات کشاورزی درسطح کشور باشد.
  • محصولاتی که ما تولید میکنیم بدلیل کیفیت کم نظیر آن در بازار بصورت یک انتخاب درست مطرح می شود. بزرگترین سرمایه ما اعتماد چندین ساله و رضایت مشتریان و احترام متقابل بین شرکت و مشتری می باشد.
  • ما همواره بر اصل اعتماد سازی پایبند هستیم که باعث بدست آوردن مشتری وفادار میشود، شرکت بیونهال تمامی محصولات خود را با ضمانت صددرصدی بی قید وشرط ارائه میکند.
  • همین امر سبب شده تا اعتماد و اطمینان قلبی شما عزیزان به همکاری با مجموعه ما فراهم گردد.
جهاد کشاورزی
کشاورزی و منابع طبیعی
موسسه تحقیقات گیاه پزشکی
سازمان فائو
اصلاح و تهیه نهال و بذر
سازمان غذا و دارو
کليه حقوق اين سايت متعلق به بیونهال می‌باشد. [ طراحی و راه اندازی سایت توسط عصر جدید ]

بیونهال