Slider

نهال گلابی فیتل فرانس


معرفی نهال گلابی فیتل فرانس

نهال گلابی فیتل فرانس French Pear از ارقام نهال گلابی در ایران است که زادگاه اصلی آن کشور فرانسه می باشد. ویژگی بارز میوه‌های حاصل شده از این نهال، بزرگ و شیرین بودن آنها است.

از مهم‌ترین نکات راجب خرید نهال گلابی فیتل فرانس، درباره‌ی قابلیت انبارداری محصول آن است؛ میوه‌های حاصل از این نهال ماندگاری خیلی بالایی دارند.

در این مقاله اطلاعاتی درباره مشخصات و نکات لازم برای خرید نهال گلابی  فیتل فرانس ارائه شده است که در ادامه به شرح آنها خواهیم پرداخت.

در بین انواع گلابی موجود در بازار، گلابی فیتل فرانس یکی از با کیفیت ترین ها می باشد و باغداران عزیز میتوانند با کاشت نهال این رقم از سودآوری بسیار خوبی برخوردار شوند. نهال گلابی فیتل فرانس از باردهی بسیار خوبی هم بسیار برخوردار است و در هر هکتار از آن چیزی حدود 40 تن بار بدست می آید. این نهال برای این که بتواند شکوفه دهد و به ثمر بنشیند نیاز به 600 الی 1500 ساعت دمای منفی 7 درجه دارد.
نهال گلابی فیتل فرانس مقاومت نسبتا خوبی در برابر سرما دارد و طاقت آن تا دمای منفی 28 درجه سانتی گراد می باشد. این نهال بعد از رشد کامل خود به 4 الی 6 متر ارتفاع می رسد. از این رو می توان آن را در دسته پایه کوتاه ها قرار داد.

نگهداری نهال گلابی فیتل فرانس

نهال گلابی فیتل فرانس را باید در خاک های حاصلخیز زهکشی شده بکارید. فاصله کاشت این نهال ها از یکدیگر در زمین های صاف 4 در 4 متر می باشد؛ اما در زمین های شیبدار می توانید آن ها را در فواصل 3 در 4 متر بکارید.
برای در امان ماندن نهال گلابی فیتل فرانس از آفات و بیماری باید آن را به موقع و به درستی سم پاشی کنید. پسیل از شایع ترین آفت تهدید کننده این نهال می باشد. این نهال در سال های اول خود بار می دهد اما باردهی چشمگیر آن در سال چهارم می باشد.

 


خرید نهال گلابی فیتل فرانس French Pear از مجموعه نهالستان بیونهال
بمدیریت مهندس مهران نجف زاده 
کلیه نهال های تولیدی این شرکت مطابق با استانداردهای جهانی می باشد ، بیونهال در ارائه خدمات و عرضه اصله نهال به مشتریانش بهترین نوع کیفیت را معرفی میکند.
شما میتوانید نهال گلابی فیتل فرانس را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از شرکت بیونهال خریداری کنید.

 

زمان گلدهی این نهال معمولا از 9 الی 25 فروردین ماه هر سال است که با توجه به شرایط اقلیمی و زمان کاشت نهال می‌تواند کمی تغییرات داشته باشد. از نظر عملکرد باردهی، درخت گلابی فیتل فرانس عملکرد نسبتا خوبی در هر هکتار از خود نشان می‌دهد که این مقدار بیش از 40 تن محصول در هر یک هکتار تخمین زده شده است.

معمولا جوانه گلابی به سرمای زیر 7 درجه سانتی‌گراد برای مدت زمان 600 تا 1500 ساعت نیاز دارد تا باردهی خوبی در سال آینده داشته باشد. همچنین نهال گلابی فیتل فرانس مقاومت خوبی در برابر سرما دارد و می‌تواند در بازه دمایی منفی 25 تا منفی 28 درجه سانتی‌گراد دوام بیاورد.



میوه نهال گلابی فیتل فرانس

میوه نهال گلابی فیتل فرانس نسبت به سایر گلابی ها درشت تر می باشد و اندازه آن به چیزی حدود 200 الی 260 گرم می رسد. این گلابی طعمی شیرین و فوق العاده دارد. پوستی به رنگ زرد و سبز و گوشتی آبدار دارد. گلابی فیتل فرانس دارای ماندگاری بالایی می باشد. اگر به این گلابی نور زیاد بتابد به کمی رنگ تیره می گیرد.

شما می توانید برای  خرید نهال گلابی فیتل فرانس با بهترین کیفیت از طریق تماس با مجموعه نهالستان بیونهال آن را خریداری کنید.

اگر نگهداری از میوه گلابی به گونه‌ای باشد که بهترین شرایط برای باردهی این گیاه فراهم شود، حداقل عمر اقتصادی درخت گلابی شاه میوه 30 سال است؛ این میزان به طور کلی مدت زمان مطلوبی به عنوان عمر اقتصادی آن به شمار می‌رود.

ارتفاع درخت گلابی فیتل فرانس، در حدود 4 تا حداکثر 6 متر است که همین ارتفاع کم موجب می‌شود آن را در گروه درختان کوتاه قد دسته‌بندی کنند.

برای تعیین فاصله کاشت مناسب نهال‌های گلابی فیتل فرانس باید به نوع زمین زراعی توجه داشت. درصورتی که زمین موردنظر شیب ملایمی داشته و در نواحی بادگیر قرار دارد، فاصله مطلوب برای کاشت درخت گلابی شاه میوه 3/4 متر می‌باشد؛ اما در صورتی که کاشت این نهال در زمین‌های مسطح انجام می‌شود بهتر است نهال‌ها در فواصل 4/4 متری کاشته شوند.

به یاد داشته باشید که رعایت فاصله مناسب به منظور عدم تداخل ریشه نهال‌ها و آسیب‌دیدگی آنها و همچنین برای نور رسی به نهال، موضوعی ضروری است.

در حالت کلی درخت گلابی فیتل فرانس را به عنوان یکی از درختان مقاوم می‌شناسند؛ اما با این حال حساسیت‌هایی راجع به مقاومت آن در برابر آفات وجود دارد. مهم‌ترین آفت درخت شاه گلابی، پسیل می‌باشد که از عسلک گلابی تغذیه کرده و موجب بدشکل شدن شکل گلابی، ریزش میوه و فاسد شدن آن می‌شود.

مبارزه با پسیل بسیار مهم است؛ به طوری که باغداران باید حداقل دو یا سه مرتبه در سال نسبت به دفع این آفت اقدام کنند. درخت گلابی فیتل فرانس از سال‌های ابتدایی به بار نشسته و پس از رسیدن به سن حدود 4 تا 5 سالگی، محصول دهی تجاری خود را آغاز می‌کند.



مشخصات نهال گلابی فیتل فرانس

  • زادگاه: فرانسه
  • فاصله کاشت: 3/3_4/4
  •  عمر اقتصادی: 30 سال
  • شکل میوه: رنگ سبز متمایل به زرد تیره
  • قدرت رشد درخت: 4 الی 6 متر
  • شروع به محصول دهی: از سال های اولیه
  • وزن میوه: 200 تا 260 گرم
  • حداکثر عملکرد میوه در هکتار: 40 تن در هکتار
  • مدت آبیاری: 5 الی 6 هزار متر مکعب آب_ در بهار هر 10 روز یکبار، در تابستان هر 7 روز یکبار
  • مقاومت سرمایی: مقاومت خوب در برابر سرما
  • مقاومت در برابر آفت: حساس به آفت پسیل
  • نیاز سرمایی: 600 تا 1500 ساعت دمای زیر 7 درجه سانتی گراد

 

مزایای  خرید نهال گلابی فیتل فرانس از مجموعه نهالستان بیونهال

1_مشاوره رایگان در زمینه احداث باغات گلابی

2_تضمین کیفیت محصول با ضمانت بازگشت کالا،

3_قبول و ارسال سفارشات به تمام نقاط کشور

4_تبادل و انتقال فعالیت و تجربیات

5_روش های اصولی و علمی کاشت نهال گلابی

6_عرضه نهال باکیفیت و تضمین عاری از آفات


 

خرید نهال

دیدگاه (0)

کسب رتبه 0 ستاره ، از 5 ستاره ، از مجموع 0 نظر ثبت شده
هنوز هیچ دیدگاهی ارسال نشده است.

ارسال دیدگاه

  1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان
امتیاز به این پست:
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک موقعیت شما
  • بیونهال مرجع تخصصی تولید، اصلاح نژاد و عرضه ارقام نهال مثمر و غیر مثمر، ارقام کشت بافت، واریته های کمیاب و لاکچری با رعایت کامل اصول فنی و علمی،
  • شرکت بیونهال با تکیه بر اعتماد مشتریانش توانسته یکی از مهم ترین و بزرگترین قطب ارائه خدمات و محصولات کشاورزی درسطح کشور باشد.
  • محصولاتی که ما تولید میکنیم بدلیل کیفیت کم نظیر آن در بازار بصورت یک انتخاب درست مطرح می شود. بزرگترین سرمایه ما اعتماد چندین ساله و رضایت مشتریان و احترام متقابل بین شرکت و مشتری می باشد.
  • ما همواره بر اصل اعتماد سازی پایبند هستیم که باعث بدست آوردن مشتری وفادار میشود، شرکت بیونهال تمامی محصولات خود را با ضمانت صددرصدی بی قید وشرط ارائه میکند.
  • همین امر سبب شده تا اعتماد و اطمینان قلبی شما عزیزان به همکاری با مجموعه ما فراهم گردد.
جهاد کشاورزی
کشاورزی و منابع طبیعی
موسسه تحقیقات گیاه پزشکی
سازمان فائو
اصلاح و تهیه نهال و بذر
سازمان غذا و دارو
کليه حقوق اين سايت متعلق به بیونهال می‌باشد. [ طراحی و راه اندازی سایت توسط عصر جدید ]

بیونهال