Slider

نهال گیلاس چینوک


معرفی نهال گیلاس چینوک

نهال گیلاس چینوک Chinook cherries درختی پررشد ، پرمحصول و دارای باردهی فراوان میباشد. میوه گیلاس چینوک دارای شکل قلبی و گرد است،رنگ آن قهوه ای مایل به قرمز میباشد،گوشت میوه قرمز مایل به قرمز تیره ، آبدار و بسیار معطر است، طعم گوشت این رقم گیلاس شیرین و نسبتا ترش ،لذید و بسیار خوشمزه میباشد، از این رقم گیلاس خوشمزه برای تازه خوری، تهیه انواع فراورده ها مانند انواع دسر، مربا و .... استفاده میشود و از این رو رقم پرفروشی است که میان نهال های گیلاس در جایگاه خوبی قرار دارد. منشا اصلی گیلاس چینوک کشور ایالات متحده آمریکا است و جزو ارقام صادراتی و وارداتی کشور محسوب میشود.

در این مقاله می خواهیم به اطلاعاتی در مورد نهال گیلاس چینوک بپردازیم.
زادگاه اصلی این نهال ایالات متحده آمریکا می باشد. این نهال اواسط فروردین ماه گل می دهد. از این رو می توان گفت که دیر گل است.
نهال گیلاس چینوک برای گل دهی نیاز به 500 الی 1500 ساعت دمای منفی 7 درجه سانتی گراد دارد. برای این که بتواند بهتر رشد کند و به ثمر بنشیند، بهتر است در مناطقی که تابستان های خنک و خشکی دارند، کاشته شوند.

 


خرید نهال گیلاس چینوک Chinook cherries از مجموعه نهالستان بیونهال
بمدیریت مهندس مهران نجف زاده 
کلیه نهال های تولیدی این شرکت مطابق با استانداردهای جهانی می باشد ، بیونهال در ارائه خدمات و عرضه اصله نهال به مشتریانش بهترین نوع کیفیت را معرفی میکند.
شما میتوانید نهال گیلاس چینوک را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از شرکت بیونهال خریداری کنید.

 

عمر اقتصادی و مفیدنهال گیلاس چینوک در شرایط پرورش عالی به 30 سال میرسد. نهال گیلاس در خاکهای شنی لومی، درخت پررشد تر و میوه با کیفیت تری خواهد داشت و در خاکهای سنگین و آهکی رشد درخت متوقف خواهد شد،باغداران توجه داشته باشید قبل از کاشت نهال خود خاک مورد نظر را به خوبی زهکشی نمایید، خاک موردنظر باید تهویه پذیری مناسبی داشته باشد و دارای اندکی رطوبت باشد.

فواصل مناسب برای کاشت نهال گیلاس چینوک باتوجه به نوع خاک و شیب زمین متغیر است به طوری که در اراضی بادخیز و با شیب ملایم 3/4 متر و در اراضی صاف و هموار 4/4 و 6/6 متر در نظر گرفته میشود.



نگهداری نهال گیلاس چینوک

نهال گیلاس چینوک برای باردهی و هم برای رشدی مطلوب نیاز به مراقبت و نگهداری مانند هرس شدن، کوددهی، خاک کاشت، آبیاری، نور آفتاب و سم پاشی دارد.
این نهال را باید در خاک های لمونی شنی زهکشی شده کاشت. به روزی حدود 6 الی 8 ساعت نور مستقیم آفتاب نیاز دارد. برای این که هنگام رشد به مشکل بر نخورد و بتواند به خوبی مواد مغذی و نور آفتاب را دریافت کند، باید فاصله کاشت آن ها در زمین های صاف 4 در 4 متر یا 6 در 6 متر و در زمین های شیب دار 3 در 4 متر باشد.
نهال گیلاس چینوک در فصل تابستان هر 7 روز یکبار و در فصل بهار هر 15 روز یکبار باید آبیاری شود. زمان مناسب برای کوددهی این نهال پاییز الی زمستان می باشد. کود مناسب برای آن، کود دامی است. این نهال را آفات و بیماری هایی نظیر شانکر باکتریایی و پوسیدگی قهوه ای به خطر می اندازد؛ پس بهتر است با سم پاشی به موقع نهال را از شر این آفات حفظ کنید.

میوه نهال گیلاس چینوک

میوه نهال گیلاس چینوک به رنگ قرمز تیره و دارای طعمی شیرین و کمی ترش می باشد. زمان برداشت آن اوایل تیر ماه است و اندازه گیلاس چینوک نسبت به سایر گیلاس ها کمی درشت تر است.
شما می توانید برای  خرید نهال گیلاس چینوک با بهترین کیفیت از طریق تماس با مجموعه نهالستان بیونهال آن را خریداری کنید.

آبیاری منظم در درختان گیلاس بسیار مهم است میزان این آبیاری باتوجه به شرایط محیطی، اقلیم منطقه، سن درختان، نیاز درخت و میزان بارش منطقه متفاوت است ولی در بهینه ترین حالت ممکن این آبیاری در فصول گرم سال هر هفته یکبار و در فصول سرد سال هر ۱۵ روز یکبار انجام میشود.
عملکرد درختان گیلاس در شرایط اقلیمی و نگهداری مناسب در هرهکتار به ازای ۵۰۰ الی ۶۰۰ اصله درخت بیش از ۲۵ تن است.
درختان گیلاس آفتاب دوست هستند و در روز به ۷ الی ۸ ساعت تابش مستقیم نور خورشید نیاز دارند.

کوددهی و تغذیه مناسب در رشد درختان گیلاس بسیار موثر است،مقدار کوددهی در هرهکتار ۵ تن کود پوسیده دامی میباشد،زمان این کوددهی از پاییز تا زمستان است.
شایان ذکر است نهال گیلاس به طور کلی مقاومت خوبی در برابر سرما و گرما دارد و از این رو جزو نهال هایی است که در برابر ناسازگاری های محیطی مقاوم است .
جوانه های درختان گیلاس چینوک برای بیدار شدن از خواب زمستانه به 500 الی 1500 ساعت سرمای زیر ۷ درجه سانتی گراد نیاز دارند.
شانکر باکتریایی و پوسیدگی قهوه ای از آفات رایج بین درختان گیلاس است که باغداران میتوانن با سمپاشی اصولی و هرس به موقع اینگونه آفات را از باغات خود دفع نمایند.



مشخصات نهال گیلاس چینوک

  • دسته: ارقام نهال گیلاس
  • زادگاه: امریکا
  • زمان رسیدن میوه: اوایل تیر ماه
  • دیر گل
  •  مقاوم به سرما
  • طعم میوه : شیرین
  • عمر اقتصادی: 30  سال
  • میزان آبیاری: 1 بار در هفته (در تابستان) 
  • نیاز سرمایی: 500 الی 1500 ساعت
  •  تراکم کاشت: 500 اصله در هکتار
  •   فواصل کاشت: 3/4_4/4_6/6
  • شروع باردهی : از سال دوم و سوم
  • شکل رشد محصول: گرد 
  • رنگ محصول: قرمز تیره
  • هسته: دارد
  •  فصل کاشت: اوایل آبان ماه تا اواخر اسفند ماه

 


مزایای  خرید نهال گیلاس چینوک از مجموعه نهالستان بیونهال

 1_مشاوره رایگان در زمینه احداث باغات گیلاس

 2_تضمین کیفیت محصول با ضمانت بازگشت کالا

 3_قبول و ارسال سفارشات به تمام نقاط کشور

 4_تبادل وانتقال فعالیت و تجربیات

 5_روش های اصولی و علمی کاشت نهال گیلاس

 6_عرضه نهال باکیفیت و تضمین عاری از آفات


 

خرید نهال

دیدگاه (0)

کسب رتبه 0 ستاره ، از 5 ستاره ، از مجموع 0 نظر ثبت شده
هنوز هیچ دیدگاهی ارسال نشده است.

ارسال دیدگاه

  1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان
امتیاز به این پست:
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک موقعیت شما
  • بیونهال مرجع تخصصی تولید، اصلاح نژاد و عرضه ارقام نهال مثمر و غیر مثمر، ارقام کشت بافت، واریته های کمیاب و لاکچری با رعایت کامل اصول فنی و علمی،
  • شرکت بیونهال با تکیه بر اعتماد مشتریانش توانسته یکی از مهم ترین و بزرگترین قطب ارائه خدمات و محصولات کشاورزی درسطح کشور باشد.
  • محصولاتی که ما تولید میکنیم بدلیل کیفیت کم نظیر آن در بازار بصورت یک انتخاب درست مطرح می شود. بزرگترین سرمایه ما اعتماد چندین ساله و رضایت مشتریان و احترام متقابل بین شرکت و مشتری می باشد.
  • ما همواره بر اصل اعتماد سازی پایبند هستیم که باعث بدست آوردن مشتری وفادار میشود، شرکت بیونهال تمامی محصولات خود را با ضمانت صددرصدی بی قید وشرط ارائه میکند.
  • همین امر سبب شده تا اعتماد و اطمینان قلبی شما عزیزان به همکاری با مجموعه ما فراهم گردد.
جهاد کشاورزی
کشاورزی و منابع طبیعی
موسسه تحقیقات گیاه پزشکی
سازمان فائو
اصلاح و تهیه نهال و بذر
سازمان غذا و دارو
کليه حقوق اين سايت متعلق به بیونهال می‌باشد. [ طراحی و راه اندازی سایت توسط عصر جدید ]

بیونهال