Slider

نهال گیلاس کولنی


معرفی نهال گیلاس کولنی

نهال گیلاس کولنی دارای عادت رشد متوسط بوده و بازده آن نیمه متوسط رو به بالامیباشد. درخت گیلاس کولنی به صورت نیمه ایستاده رشد میکند اما بعد ها که بلوغ رسید به حالت گسترده تری در میاید. ارقام‌ گرده زای مناسب برای نهال گیلاس کولنی گرده افشان های عمومی مانند مرتون،گلوری و استلا هستند. پوست میوه گیلاس کولنی قرمز پر رنگ متمایل به سیاه است، گوشت آن قرمز تیره،آبدار،سفت و بسیار لذید میباشد، طعم کوشت گیلاس کولنی ترش و شیرین،و بسیار پرخاصیت و خوش طعم است، از این رقم گیلاس پرخاصیت برای تازه خوری، تهیه انواع ژله، دسر،مربا و ... استفاده میشود به همین دلیل جزو ارقام تجاری و اقتصادی جهان میباشد.

زادگاه اصلی نهال گیلاس کولنی، کشور انگلستان می باشد‌. این نهال، جزء گونه های زودرس محسوب می شود؛ و باردهی آن در حد متوسط می باشد. این نهال، برای اولین بار در یک موسسه در کشور انگلیس به نام جان اینز تولید گردید. این نهال جزء نهال های تجاری و کمیاب محسوب می شود؛ و میوه ی آن به دلیل کیفیت بالا بسیار بازارپسند است؛ بنابراین کشت آن سود آوری خوبی برای کشاورزان دارد.
رشد نهال گیلاس کولنی، نسبت به گونه ی استلا کم تر می باشد. رشد این نهال، به صورت نیمه ایستاده است؛ ولی پس از رسیدن به بلوغ گسترده می شود. یکی از مزایای این نهال گیلاس، مقاومت آن در برابر آفات می باشد.

 


خرید نهال گیلاس کولنی از مجموعه نهالستان بیونهال
بمدیریت مهندس مهران نجف زاده 
کلیه نهال های تولیدی این شرکت مطابق با استانداردهای جهانی می باشد ، بیونهال در ارائه خدمات و عرضه اصله نهال به مشتریانش بهترین نوع کیفیت را معرفی میکند.
شما میتوانید نهال گیلاس کولنی را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از شرکت بیونهال خریداری کنید.

 

نهال گیلاس کولنی در شرایط نگهداری مناسب و رسیدگی عالی پس از کاشت بارآوری خود را از سال دوم آغاز میکند و از سال پنجم به سودددهی اقتصادی میرسد.

نهال گیلاس در خاکهای سبک بارآوری بهتر و نتیجه بهتری خواهد داشت،یکی از مناسب ترین خاکها که بافتی سبکی دارند خاکهای شنی لومی میباشند این رقم خاکها مواد آلی،مغذی و آب را به راحتی در بافت خود جابجا میکند و تهویه پذیری مناسبی دارد دقت داشته باشید خاک مورد نظر شما قبل از کاشت باید به خوبی زهکشی شده باشد.



کاشت و پرورش نهال گیلاس کولنی

نهال گیلاس کولنی، مانند بقیه ی گونه های گیلاس، برای رسیدن به گلدهی و باردهی، نیاز دارد؛ که به مدت ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ ساعت در دمای منفی ۷ درجه قرار بگیرد. خاک مناسب برای کاشت این گونه، خاک های شنی لومی با زهکشی کامل هستند. این نهال، نمی تواند در برابر رطوبت زیاد دوام بیاورد؛ همچنین محیط کشت این نهال باید قلیایی باشد؛ اسیدی بودن خاک باعث از بین رفتن نهال می گردد.
نهال گیلاس کولنی، در مناطق با آب و هوای گرم و بارندگی کم رشد می کند. این نهال همچنین نیاز دارد تا به مدت ۷ تا ۸ ساعت در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار بگیرد.

میوه نهال گیلاس کولنی

میوه های حاصل از نهال گیلاس کولنی دارای پوست براق، نازک و رنگ قرمز تیره می باشند. بافت داخلی این گیلاس بسیار آبدار، سفت و شیرین است.
گیلاس کولنی در ایران در اوخر تیر ماه می رسد و قابل برداشت است.
این گیلاس با طعم و عطر خاص خود علاوه بر تازه خوری، برای تهیه انواع آبمیوه ها و لواشک ها مورد استفاده قرار می گیرد. گیلاس کولنی دارای خواص و ویتامین های زیادی می باشد؛ و مصرف آن برای سلامتی بسیار مفید است.

برای  خرید نهال گیلاس کولنی می توان از طریق تماس با مجموعه نهالستان بیونهال اقدام کرد.

فواصل استاندارد برای کاشت نهال گیلاس در حالت عادی ۴×۴ یا ۵×۴ متر میباشد.
میزان آبیاری درختان گیلاس باتوجه به شرایط محیطی، اقلیم منطقه ، میزان بارش منطقه، سن درخت متغیر است بهینه آن است در فصول گرم سال هر هفته دو بار و در فصول سرد سال هر ۱۵ روز یکبار آبیاری انجام شود دقت داشته باشید ریشه درختان غرق آبی نشوند در این صورت درختان آسیب خواهند دید البته در این مورد بهتر است با کارشناسان و متخصصان در مجموعه نهالستان مشورت نمایید.

نهال گیلاس کولنی در برابر سرما مقاومت خوبی از خود نشان میدهد به طوری که دمای منفی ۲۰ درجه را تحمل میکند،جوانه های درختان گیلاس کولنی برای بیدار شدن از خواب زمستانه به 500 الی 1500 ساعت سرمای زیر ۷ درجه سانتی گراد نیاز دارد ،رفع نیازسرمایی درختان در باردهی و مقاومت درختان در برابر سرما بسیار موثر میباشد.
عملکرد درختان‌ گیلاس کولنی در هرهکتار به ازای ۵۰۰ اصله درخت ۲۵ الی ۳۰ تن گزارش شده است.
کوددهی درختان گیلاس در هرهکتار ۵ تن کود پوسیده دامی است ،تغذیه و کوددهی برای رشد درختان بسیار حائز اهمیت میباشد.
نهال گیلاس کولنی در برابر شانکر باکتریایی و ترک خوردگی میوه مقاومت خوبی از خود نشان میدهد.



مشخصات نهال گیلاس کولنی

  • دسته: ارقام نهال گیلاس
  • زادگاه: انگلستان
  • زمان رسیدن میوه: اواخر تیر ماه
  • طعم میوه : شیرین
  • عمر اقتصادی: 30  سال
  • میزان باردهی: متوسط
  • گونه های گرده افشان: مرتون، گلوری و استلا
  • میزان آبیاری: 2 بار در هفته (در تابستان) 
  • نیاز سرمایی: 500 الی 1500 ساعت
  •  تراکم کاشت: 500 اصله در هکتار
  •   فواصل کاشت: 4×4/ 5×4
  • شروع باردهی : از سال دوم و سوم
  • فصل رسیدن میوه: تابستان
  • شکل رشد محصول: گرد 
  • رنگ محصول: قرمز تیره
  • هسته: دارد
  •  فصل کاشت: اوایل آبان ماه تا اواخر اسفند ماه

 


مزایای  خرید نهال گیلاس کولنی از مجموعه نهالستان بیونهال

 1_مشاوره رایگان در زمینه احداث باغات گیلاس

 2_تضمین کیفیت محصول با ضمانت بازگشت کالا

 3_قبول و ارسال سفارشات به تمام نقاط کشور

 4_تبادل وانتقال فعالیت و تجربیات

 5_روش های اصولی و علمی کاشت نهال گیلاس

 6_عرضه نهال باکیفیت و تضمین عاری از آفات


 

خرید نهال

دیدگاه (0)

کسب رتبه 0 ستاره ، از 5 ستاره ، از مجموع 0 نظر ثبت شده
هنوز هیچ دیدگاهی ارسال نشده است.

ارسال دیدگاه

  1. ارسال دیدگاه به عنوان مهمان
امتیاز به این پست:
پیوست ها (0 / 3)
اشتراک موقعیت شما
  • بیونهال مرجع تخصصی تولید، اصلاح نژاد و عرضه ارقام نهال مثمر و غیر مثمر، ارقام کشت بافت، واریته های کمیاب و لاکچری با رعایت کامل اصول فنی و علمی،
  • شرکت بیونهال با تکیه بر اعتماد مشتریانش توانسته یکی از مهم ترین و بزرگترین قطب ارائه خدمات و محصولات کشاورزی درسطح کشور باشد.
  • محصولاتی که ما تولید میکنیم بدلیل کیفیت کم نظیر آن در بازار بصورت یک انتخاب درست مطرح می شود. بزرگترین سرمایه ما اعتماد چندین ساله و رضایت مشتریان و احترام متقابل بین شرکت و مشتری می باشد.
  • ما همواره بر اصل اعتماد سازی پایبند هستیم که باعث بدست آوردن مشتری وفادار میشود، شرکت بیونهال تمامی محصولات خود را با ضمانت صددرصدی بی قید وشرط ارائه میکند.
  • همین امر سبب شده تا اعتماد و اطمینان قلبی شما عزیزان به همکاری با مجموعه ما فراهم گردد.
جهاد کشاورزی
کشاورزی و منابع طبیعی
موسسه تحقیقات گیاه پزشکی
سازمان فائو
اصلاح و تهیه نهال و بذر
سازمان غذا و دارو
کليه حقوق اين سايت متعلق به بیونهال می‌باشد. [ طراحی و راه اندازی سایت توسط عصر جدید ]

بیونهال